A Cisco világszerte több mint 6 millió IP telefont adott el. A Fortunes magazin 500-as céges toplistáján szereplő vállalatok több mint 60 százaléka Cisco IP készüléket használ. Néhány éve még nehezebb volt az új telefónia értékesítése. Kezdetben három év alatt mindössze egymillió IP telefont adott el a társaság. Azonban ez a folyamat felgyorsult, hiszen idén tíz hónap alatt már hárommillió új felhasználót tudhatnak magukénak. Naponta 8 ezer új Cisco telefont állítanak üzembe világszerte, közölte Tazló József, a vállalat rendszermérnök-menedzsere.
A kelet-európai régióban a társaság piaci részesedése megközelíti a 70 százalékot. Az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA régióban pedig a Cisco a negyedik legnagyobb IP telefon megoldásszállító.
Az átalakuló kommunikáció magával hozza a hálózatok konvergenciáját, az IP alapú infrastruktúra pedig a kommunikációs költségek csökkentését jelenti. A rendszerek integrációja a központi vezérlést, a mobilitást és az integrált biztonságot hozza magával. Az IP telefónia minden egyes ügyfél számára személyre szabott multimédiás környezetet biztosít.
A Cisco IP alapú telefonszolgáltatásait leginkább a Call és Contact Centerek, brókerek, újságírók figyelmébe ajánlják. A call managementtel és az ehhez kapcsolódó kényelmi szolgáltatásokkal lehetőség nyílik arra is, hogy a laptoppal rendelkező alkalmazottak hálózati csatlakozásával automatikus hívásátirányítás lép életbe. Ez azt eredményezi, hogy a feléjük irányuló hívások a legközelebbi telefonkészülékre legyenek átirányítva, közölte Kodaj Károly, konzultáns rendszermérnök. Az intelligens IP alapú hálózatot egy mögöttes alkalmazás vezérli, melyet vállalatra szabottan lehet alakítani, tette hozzá Kodaj.
Az alkalmazások nyíltak, specifikációjuk könnyen hozzáférhető, így bárki fejlesztheti ezeket. A Carin nevű alkalmazás például egy IP alapú beszélgetésrögzítő, melynek segítségével a hangok tárolása, visszakereshetősége és archiválása valósítható meg. Emellett kifejlesztettek egy CASpro nevű díjszámláló alkalmazást is, mely nagyvállalati környezetben a telefonok tarifikációját végzi, számolt be Dr. Juhász Csaba, a TC&C Kft. ügyvezető igazgatója.
A speciális alkalmazások fejlesztését a TC&C, a Cisco egyik partnere végezte. Az 1992-ben alapított, 10 munkatársat foglalkoztató TC&C Kft. a kezdetek óta foglalkozik az IP telefóniához kapcsolódó alkalmazás-fejlesztésekkel. Ügyfelei között egyaránt vannak hazai: SAGEM, MOL Rt., ING Bank, ISC Hungária, CIB Bank, MTI, Ernst & Young, és külföldi: Serbia BroadBand (Szerbia és Montenegró), ProCredit Bank (Bulgária), MBU (Horvátország), Schneider Trading (Nagy-Britannia) - cégek.
Az új fejlesztésekre egyre nagyobb kereslet mutatkozik, mivel teljesen egyedülálló az egész világon. Az alkalmazások iránt már Japánból, az Egyesült Államokból, Ghánából és még sok más országból érdeklődtek, közölte Dr. Juhász az mfor.hu kérdésére.
A Cisco Systems Inc. magyarországi leányvállalata 1995-ben kezdte meg működését. Jelenleg mintegy 50 munkatárssal lát el kereskedelmi, marketing és műszaki feladatokat. A Cisco Systems Magyarország Kft. kereskedői és rendszermérnökei támogatják a magyarországi partnerek, disztribútorok és viszonteladók alkotta közel 1000 vállalat összes Ciscóval kapcsolatos üzleti tevékenységét. A Cisco Systems Inc. világszerte első a technológiai újdonságok, valamint a kutatás-fejlesztés támogatásában.
Tunyogi Henrik
Kapcsolódó anyagok:
Integrált telefónia, vevővadász árcédulák
Egymilliárd dollárt fektet be Indiában a Cisco
Internetes telefónia: már spórolós kkv-knak is
A Nokiát is bekebelezné a nagyétkű Cisco