Az SSJ első repülését tavaly nyárra tervezték, aztán késő őszre halasztották, és a Kommerszant értesülése szerint most idén április-májusra tervezik, vagyis ez máris egy év késést jelent, bár a lap által megkérdezett elemzők szerint ilyen hatalmas fejlesztés esetében másfél-kétéves lemaradás tűrhetőnek számít.
Sajtójelentések szerint a kísérletek sorozata és a különféle engedélyek, igazolások beszerzése - ami az SSJ esetében még el sem kezdődött - általában egy-másfél évet emészt fel.
A brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyárak modelljeivel versenyző, regionális rendeltetésű, 75-95 személyes kategóriába tartozó SSJ 100 kifejlesztése 2001-ben kezdődött, katalógusára felszereltségétől függően 23,4-28,9 millió dollár. Az értékesítést három éve kezdték meg, és eddig a 95 férőhelyes alaptípusra 73 szerződést kötöttek: harmincat rendelt az Aeroflot, opcióval további 15 gépre, 10-re az FKL Pénzügyi Lízing Társaság, 15-re az AirUnion, hatra a DalAvia, tízre az ItAli és kettőre az Armavia kötött szerződést.
Az SSJ 100 típusú gépek karbantartására az orosz Szuhoj és az olasz Alenia Aeronautica közös vállalatot alapított.