2p

Az ország gazdagjainak szemléletváltása miatt egyre nő a luxuscikkek iránti kereslet Vietnamban. A nemrég még általános szegénységben élő országban egyre inkább hódítanak a legdrágább márkák.

Manapság nem ritka, hogy közel négyszáz dolláros Gucci strandpapucsok, ennél tízszer többe kerülő Roberto Cavalli dzsekik vagy százszor drágább BMW-k és Mercedesek találnak gazdára az ázsiai országban. A vietnami újgazdagok szeretik az utca emberének tudtára adni, hogy van mit a tejbe aprítani, ezért sokat adnak a külsőségekre - írja helyi kereskedőket idézve az International Herald Tribune.

A nagy multinacionális cégeknél vagy jól fizető állami pozíciókban dolgozó, de még otthon élő fiataloknak sok pénzük marad luxuscikkekre, a vásárlás iránt érzett vágyukat pedig gyakran Dolce & Gabbana, Rolex vagy Louis Vuitton márkakereskedésekbe történő látogatásokkal csillapítják. Eközben a 84 milliós ország dolgozóinak többsége még mindig napi 1-2 dolláros fizetésért gürcöl a mezőgazdaságban, ők pedig - nem meglepő módon - nem nézik jó szemmel a pazarló életmódot.

"A gazdagok csak egyre gazdagabbak lesznek, a többiek pedig a napi betevő falatért robotolnak" - mondta el a lapnak egy hanoi taxisofőr. "Egy Louis Vuitton táska árából, amelyből egy-egy tehetős fiatalnak 5-6 is porosodik a szekrényében, több tehenet is lehetne venni egy gazdának, ami kiemelhetné őt és családját a szegénységből" - tette hozzá.

Az előző, csatazajban felnőtt generációk esetében még általános volt a spóroló életmód, ők ugyanis meg voltak győződve arról, hogy bármikor katasztrófa történhet. Felmérések szerint azonban az 1975 után született lakosok nagyjából kétharmada igen optimistán tekint a jövőbe, és eltökélt szándéka, hogy a mának éljen.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!