3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A labdarúgó világbajnokságon nem csak a legjobb csapatok küzdenek egymással, hanem a sportolók felszereléseit szállító cégek is. A pályán és a pályán kívül zajló viadal két főszereplője a világ első és második számú sportruházati cége a Nike és az Adidas.

A versenyfutás nem újkeletű, már az előző ’98-as franciaországi vb-n elkezdődött. A Nike amelynek nem titkolt célja, hogy az önmagát a világ vezető futball-brandjének tituláló Adidas pozícióját átvegye, és a labdarúgásban is az első számú sportmárkává váljon. Az előző világverseny döntőjét is a két cég csapatai (Franciaország-Adidasban és a Brazília-Nikeban) vívták, akkor az eredetileg német márka kerekedett felül. Úgy tűnt, hogy most sem kívánják a sportszergyártók a véletlenre bízni szponzorációs büdzséjük sikeres elköltését.

A Nike amellett, hogy 1996-ban tízéves szerződés keretében reklámcéljaira 200 millió dollárért megvásárolta a brazil csapatot, illetve támogatja saját országának csapatát (USA) és az egyik házigazdát (Korea), földrajzilag szétszórtan, piaci szempontok alapján válogatott országokat.
Emellett az általa támogatott országok sztárjait (Figo, Ronaldo, Roberto Carlos) kiegészítette néhány idegenlégióssal (Totti, Nakata, Henry) és elindította globális „Nikefootball” névre keresztelt kampányát.

A jelenleg vitathatatlanul első számú labdarúgómárka az Adidas, amellett, hogy – a Sportbusiness Journal szerint – mintegy 30 millió dollárért szerezte meg a hivatalos szponzori titulust, az általa öltöztetett csapatok esetében győzelemre tört.

A klasszikusnak számító válogatottak (francia, német, spanyol) mellett a tavalyi évben megállapodott az előzetesen a világbajnokság első számú esélyesnek kikiáltott Argentinokkal. Emellett természetesen ők is választottak házigazdát (Japán), afrikai csapatot, és nagy piacnak számító országok reprezentánsait. A versengéssel párhuzamosan pedig a „háromcsíkos” cég elindította „Futbalitis” kampányát (amelynél az utóbbi időben elsősorban a David Beckham szereplésével forgatott spotokat futatják).

Bár a nyolc állva maradt csapatot tekintve a két nagy 3-3-ra áll, de az Adidas szempontjából hasonlóan a ’98-as eseményhez keserű pirulákkal teli volt a kezdet. A kampányaiban szereplő játékosok marginális szerepet játszottak (Zidane, Barthez) és a favoritjai Franciaország és Argentína már a csoportmérkőzések után elköszönt. A franciák egyébként nem csak az Adidasnak, hanem másik két fő szponzorának a Carrefour kereskedelmi vállalat és a Crédit Agricole banknak is nagy szomorúságot okozott, hiszen a három cég összesen 38 millió eurót áldozott a válogatottra.

Persze a Nike csapatok sem feltétlen az előzetes tervek szerint teljesítenek, hiszen nekik is két népszerű és jó esélyekkel induló csapatuk búcsúzott az első körben a Figo vezette portugálok és az előző bronzérmes horvátok.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!