4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A közösségi média egyre fontosabbá válik a marketingben, ennek ellenére a területért felelős dolgozók gyakran követnek el elemi, márkaromboló hibákat. Íme, egy csokor azokból a kommunikációs baklövésekből, ami kerülendő a Facebookon.

A marketingvezetők jellemzően ahelyett, hogy üzletépítő platformként kezelnék, még mindig csak egy kísérleti jelleggel bíró hirdetési felületnek tekintik a legnagyobb közösségi oldalt, a Facebookot. Ebből fakadóan nemhogy nem érnek el olyan bevételnövekedést, ami optimális esetben realizálható lenne, de a márkára is rombolóan hatnak az elkövetett legsúlyosabb hibák. A közösségi média beépítése a marketing stratégiába fontos lépés az értékesítés növelésének és a márka ismertségének növelése szempontjából, hiszen a közösség tagjai egy hónapban összesen több mint 700 milliárd percet töltenek az oldalon.

Hatékony Facebook kampányok - tudjon meg többet a közösségi marketingről (X) 

Helytelen adatfigyelés

A legtöbb marketingszakember meg tudja mondani, hogy épp hány rajongója van a márkának a közösségi oldalon, de arról már nincsenek információik, hogy a felhasználóknak milyenek az aktivitási szokásaik. Ennek hiányában nehéz optimálisan időzíteni a megosztásokat, vagy a friss híreket. Egy friss jelentés szerint az online is jelenlevő kereskedők 68 százaléka állította azt, hogy ha a következő nap megszűnne a Facebook, annak hiányát nem éreznék meg, és nem befolyásolná negatívan az online értékesítést. Az adat már önmagában is alátámasztja azt, hogy milyen nagy arányban kezelik helytelenül a közösségi médiát.

Ezzel szemben az olyan nagy cégek, mint például az Amazon, az eBay, vagy az MTV már rájött arra, hogy jelentős részt foglal el a forgalom forrásában a Facebook, ez pedig teljesen átalakítja az értékesítés folyamatát. A legérdekesebb adat az Amazontól látott napvilágot, hiszen 2010 októberében a forgalmuk 8 százalékát köszönhették a közösségi oldalnak. Még ha ez kevesebb is, mint amit a Google révén realizálnak, a Facebook 25 millió dollár pluszt jelentett a cégnek tavaly októberben.

A felhasználók alábecsülése

A szakemberek sok esetben nem gondolnak bele abba, hogy a felhasználók a megosztásaikkal is plusz profitot generálhatnak. Főleg a programok, a Facebookon kívüli oldalról történő megosztások, valamint az egyes helyszínekre történő "becsekkolások" (pl. Facebook Places, vagy Foursquare segítségével) szintén reklámértékkel bírhatnak a cégek számára. A mai napig több mint 250 millió ember használta a megosztás funkciót külsős oldalakon, és egy felhasználó havi átlag 90 megosztást hajt végre, a cégek többsége azonban nem használja ki az ebben rejlő potenciált.

Az Eventbrite jegyértékesítő oldal felmérése szerint minden Facebook megosztás 2,52 dollár pluszt jelentett számukra. A szintén jegyeladásra specializálódott Ticketmaster adatai alapján minden hírcsatornára történő kikerülés hatására a felhasználó ismerősei közül valaki(k) újabb 5,3 dollárt költöttek el - feltehetően ugyanarra az eseményre. A PowerReviews közösségi médiával foglalkozó oldal adatai szerint a vásárlói vélemények megosztása 15,72 dollár pluszt generál az adott kereskedőnek.

Variációk hiánya

Az egyik leggyakoribb és legalapvetőbb hiba, hogy a szakemberek egy kaptafára veszik a Facebook-stratégiát, és nem dolgoznak ki különböző cselekvésterveket az eltérő célok esetében. Az, hogy az egyes célokhoz különféle feladatok társuljanak, azért lenne különösen fontos, mert máshogy lehet megvalósítani a márka ismertségének növelését, felfuttatását, vagy az értékesítés volumenének bővítését.

Túl nagy hangsúly a reklámügynökségek szerepén

A marketingtevékenység még most is túlságosan is a reklámügynökségekre támaszkodik, és a marketing költségek meghatározására figyel, ahelyett, hogy inkább az értékesítésre fókuszálnának, és a közösségi oldalon történő aktivitás növelésén dolgoznának. Ez azért lehet hátrányos tényező, mert az ügynökségek hiába ismerői a márkaépítésnek és a marketing kommunikációnak, a közösségi oldalakon keresztül történő értékesítés terén kevés tapasztalattal rendelkeznek. A Facebook-stratégia a cégek marketing tevékenységének mostohán kezelt része, hiszen sokszor csak a "asztalfiókban marad", így amikor egy feltűnőnek gondolt újítás, vagy alkalmazás nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, a szakemberek értetlenül állnak az eset felett.

Sz.S.
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!