3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy helyben toporognak a technológiai-, média- és telekommunikációs vállalatok, ha az adatbiztonság kérdéséről van szó, állapította meg a Delioitte tanácsadócég nemrégiben publikált tanulmánya. Hiába költenek ezek a cégek egyre többet adataik védelmére sokuk épphogy csak lépést tud tartani a növekvő veszélyekkel. A Deloitte szerint csak egy megoldás van: még több pénzt kell védelemre fordítani.

A technológiai, média és telekommunikációs (TMT) vállalatok nagy része eddig éppen csak megúszta a jelentősebb adatvesztéseket, és az ezzel járó biztonsági válságokat - állapította meg a Deloitte pénzügyi tanácsadócég nemrég publikált felmérése. A válaszadók 69 százaléka állította, hogy bízik cége képességeiben, és munkatársai hatékonyan meg tudnak birkózni a külső biztonsági kihívásokkal. Ezzel szemben mindössze 56 százalékuk van meggyőződve arról, hogy a belülről jövő fenyegetéseket megfelelően kezelni tudja. Pedig a legjelentősebb veszélyforrások a szervezeten belülről származnak - véli Ralph van Uden, a Deloitte Magyarország Vállalati kockázatkezelési szolgáltatások üzletág szenior menedzsere, az TMT iparág szakértője.

A TMT iparágban működő vállalatok biztonsági incidensek egész hadának vannak kitéve: például hamis személyazonossággal elkövetett támadásoknak, adatszivárgásnak, számlacsalásoknak vagy adathalászatnak. A fenyegetés sokszor úgy jöhet belülről, hogy az érintett munkavállaló nem is tud a kockázatokról: egy kéretlen e-mailben terjedő melléklet megnyitásával például kémprogramot telepít.

 A felmérés ezért azt is megvizsgálta, hogy ezeknek a cégeknek mekkora része alkalmaz valamilyen vállalatirányítási rendszert, amivel a biztonsági válságok egy része megelőzhető. A legtöbb válaszadó (82 százalék) már rendelkezik ilyen rendszerrel, további 3 százalék pedig az elkövetkezendő két évben tervez bevezetni hasonlót. Csak néhány szervezet (6 százalék) esetében mondható el, hogy nem alkalmaznak ilyen rendszert, és nem is áll szándékukban.

A felmérésben részt vevő cégeknél kinevezett információbiztonsági vezetők (CISO) száma növekedett: a tavalyi 57 százalékkal szemben ma már a vállalatok 65 százalékánál van ilyen pozíció. A CISO-knak a vezetőségbe való bevonása még mindig nem iparági gyakorlat, noha ők a hatékony információbiztonsági irányítási rendszerek letéteményesei közé tartoznak állapította meg a kutatás. A felmérésből megtudhatjuk, hogy a CISO-k mindössze 13 százaléka van hivatalban legalább 10 éve, míg a legtöbben (a válaszadók 39 százaléka) úgy nyilatkozott, hogy mindössze 3-5 éve van CISO pozícióban - ez azt jelzi, hogy általánosságban még mindig elterjedőben vannak az irányítási rendszerek.

A hatékony információbiztonság egy másik előfeltétele egy olyan információbiztonsági stratégia megvalósítása, amely összhangban van a vállalati célokkal. Ezen stratégiának szorosan kötődnie kell a vállalat általános üzleti stratégiájához, üzleti követelményeihez és legfontosabb üzleti értékeihez. A felmérés tanúsága szerint a TMT vállalatok 54 százaléka már rendelkezik ilyen stratégiával. További 20 százalékuk két éven belül be kívánja vezetni azt.

A felmérést egyébként immár második alkalommal készítette el a Deloitte: világszerte több mint 100 TMT ágazatbeli vállalat adatbiztonsággal kapcsolatos gyakorlatát. A globális felmérés válaszadói között a primer, a szekunder és a tercier szektor TMT iparági vállalatai egyaránt képviseltették magukat. 44 százalékuk 5.000-50.000 munkavállalót foglalkoztat, emellett 47 százalékuk 1-10 milliárd USD éves árbevételt termel.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!