Németh Lászlóné tavaly ősszel - szintén egy írásbeli válaszban - azt közölte, hogy a kormány pozitív döntése esetén felmenő rendszerben vezethetik be a területi alapú rendszámokat, és azok előnyeire is kitért. A parlamenti honlapon szerdán közzétett irományában a miniszter azt közölte: a területi rendszámok bevezetésével összefüggő cserék végrehajtásával kapcsolatban az előzetes vizsgálatokat, szakmai egyeztetéseket más tárcák képviselőivel együtt végezték el. Ennek során egyértelművé vált, hogy a lakosság és a vállalkozások széles körét érintő jármű-átrendszámozások elindítása csak akkor lehet gördülékeny, ha a végrehajtásra folyamatos járműhasználat mellett van lehetőség - jegyezte meg.
Figyelemmel kell lenni arra is - folytatta -, hogy a rendszámcseréből következő, különböző típusú és tartalmú nyilvántartások felülvizsgálatára legyen elegendő felkészülési és végrehajtási idő. Rámutatott: a közigazgatás korszerűsítése érdekében már létrehozott szervezeti változások új helyzetet teremtettek a közlekedési igazgatási eljárások lefolytatásában is. Az egyes hatásköri és illetékességi szabályok változása és az átrendszámozásból adódó ügyintézési feladatok megnövekedése a kapcsolódó hatósági eljárások lefolytatásának idejét jelentősen meghosszabbítaná, ami akadályozná a jogszerű járműhasználatot - írta.
Hozzátette, a rendszámcsere a bevezetés előtt álló - a rendszámra is épített - e-útdíjrendszer tekintetében is további eljárásokat és indokolatlan költségeket eredményezne az üzemben tartók számára.
Az átrendszámozásból hosszabb távon esetlegesen jelentkező előnyöket is szem előtt tartva, jelenleg nem tartom időszerűnek a közúti járművek rendszámainak területi rendszámra történő cseréjét - összegezte válasza végén álláspontját a fejlesztési miniszter.
MTI