Az Airbus egyébként több évtizede jól bevált stratégiáját kényszer megváltoztatni a példátlanul gyenge dollár miatt, a cég bevételei ugyanis túlnyomórészt az amerikai fizetőeszközben érkeznek, költségeit viszont euróban könyveli el.
A sorozatos fejlesztési és gyártási késésekkel, valamint a gyenge dollárral sújtott cég már megkezdett egy gyáreladásokkal és hatalmas leépítésekkel tűzdelt költségcsökkentési programot.
Egyes németországi és franciaországi üzemek értékesítése során azonban gondok merültek fel, a dollár értéke pedig olyan rekordmélységekbe süllyedt, hogy a bevezetett intézkedések egyébként sem volnának elégségesek.
Az amerikai fizetőeszköz gyengülése egyébként ráadásul pont a gyártó legnagyobb riválisa, a Boeing malmára hajtja a vizet, az ugyanis bevételeit és költségeit egyaránt dollárban könyveli el.
Az Airbus a fentiek miatt a jövőben dollárban kívánja kifizetni európai beszállítóit is, ehhez azonban azoknak gyártást kell az eurózónán kívülre szervezniük. "Területi modellről globális modellre térünk át" - foglalta össze a célokat a cég vezérigazgatója.