Az üzletekben emellett eladási csúcsokat döntenek a különböző sörmárkák is. A CBI havi Distribute Trades Durvey felméréséből kiderül, a piac szereplőinek 57 százaléka a forgalom növekedéséről számolt be, ezzel szemben csak 14 százalékuk érzékelt csökkenést. A cégek 38 százaléka a július hónaptól az eddiginél is jobb eredményeket remél.
A legmeredekebben májusban nőtt a kiskereskedelmi forgalom: ennél nagyobb bővülés csak 2002 áprilisára volt jellemző. A június már kiegyensúlyozottabb növekedést mutatott az Eb kezdetét megelőző hónaphoz képest.
A sportszergyártók közül a Nike arathatja le a legnagyobb sikert: a cég máris biztosra veszi, hogy az általa készített mezeket viselő elődöntős csapatok, a portugál és a holland közül az egyik az EB döntőjét játszza. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben. A még döntőesélyes Csehország válogatott labdarúgóit viszont a Puma látta el felszereléssel. A kisebbik német sportszergyár a támogatott csapatok számához képest igen jól választott, igaz a Puma szponzorációs kampányában az előzetesen az egyik legnagyobb favoritnak tartott olasz válogatot kapott hangsúlyos szerepet.
Az eddig nyilatkozatok szerint az üzleti győzelmet egyelőre az adidas érzi a magáénak: több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más EB-licencterméket adott el eddig az idén. "A foci-üzlet növekedési üteme kétszámjegyű, mintegy 17 százalék" - emelte ki a társaság vezérigazgatója, Herbert Hainer, aki az MTI beszámolója szerint azt is elmondta, hogy egy esztendeje 800 millió euró volt az összehasonlítható érték.
A nagy-britanniai kiskereskedelemnek lökést adott az Eb, a vendéglátóipar azonban nagy veszteséget könyvelhet el a brit csapat kiesése miatt. A londoni Gazdasági és Üzleti Kutatóközpont számításai szerint, ha az angol válogatott eljutott volna az Eb végéig, az elődöntő és a döntő egyenként 100-150 millió fontos bevételt hozott volna a kocsmáknak és egyéb, a szurkolókat valamilyen formában kiszolgáló intézményeknek.
Megdőltek a brit tévé- és söreladási rekordok
Két éve nem volt ilyen magas Angliában a kereslet a televíziók és a sportfelszerelések iránt, mint júniusban, köszönhetően az Európa-bajnokságnak.