2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két éve nem volt ilyen magas Angliában a kereslet a televíziók és a sportfelszerelések iránt, mint júniusban, köszönhetően az Európa-bajnokságnak.

Az üzletekben emellett eladási csúcsokat döntenek a különböző sörmárkák is. A CBI havi Distribute Trades Durvey felméréséből kiderül, a piac szereplőinek 57 százaléka a forgalom növekedéséről számolt be, ezzel szemben csak 14 százalékuk érzékelt csökkenést. A cégek 38 százaléka a július hónaptól az eddiginél is jobb eredményeket remél.

A legmeredekebben májusban nőtt a kiskereskedelmi forgalom: ennél nagyobb bővülés csak 2002 áprilisára volt jellemző. A június már kiegyensúlyozottabb növekedést mutatott az Eb kezdetét megelőző hónaphoz képest.

A sportszergyártók közül a Nike arathatja le a legnagyobb sikert: a cég máris biztosra veszi, hogy az általa készített mezeket viselő elődöntős csapatok, a portugál és a holland közül az egyik az EB döntőjét játszza. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben. A még döntőesélyes Csehország válogatott labdarúgóit viszont a Puma látta el felszereléssel. A kisebbik német sportszergyár a támogatott csapatok számához képest igen jól választott, igaz a Puma szponzorációs kampányában az előzetesen az egyik legnagyobb favoritnak tartott olasz válogatot kapott hangsúlyos szerepet.

Az eddig nyilatkozatok szerint az üzleti győzelmet egyelőre az adidas érzi a magáénak: több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más EB-licencterméket adott el eddig az idén. "A foci-üzlet növekedési üteme kétszámjegyű, mintegy 17 százalék" - emelte ki a társaság vezérigazgatója, Herbert Hainer, aki az MTI beszámolója szerint azt is elmondta, hogy egy esztendeje 800 millió euró volt az összehasonlítható érték.

A nagy-britanniai kiskereskedelemnek lökést adott az Eb, a vendéglátóipar azonban nagy veszteséget könyvelhet el a brit csapat kiesése miatt. A londoni Gazdasági és Üzleti Kutatóközpont számításai szerint, ha az angol válogatott eljutott volna az Eb végéig, az elődöntő és a döntő egyenként 100-150 millió fontos bevételt hozott volna a kocsmáknak és egyéb, a szurkolókat valamilyen formában kiszolgáló intézményeknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!