A tranzakció előtt mindkét megvásárolt vállalkozás a MASPED Első Magyar Általános Szállítmányozási Zrt. (MASPED) és az EGT-tagállamokban szolgáltatásokat nyújtó - Ausztriában bejegyzett, Magyarországon is jelenlevő - Schenker & CO AG (Schenker) közös irányítása alatt állt 50-50 százalékos tulajdoni arányokkal. A most engedélyezett ügylettel a DB Hungária Holding Kft. megszerezhette a MASPED 50 százalékos üzletrészeit. Miután a DB Hungária Kft. és a Schenker a Deutsche Bahn-csoport tagjai, a tranzakció eredményeként a vállalkozáscsoportot irányító Deutsche Bahn AG közvetve szerez minősített többségű befolyást a MASPED-RAILOG Vasúti Szállítmányozási Kft. és a MASPED-Schenker Légi és Tengeri Szállítmányozási Kft. felett.
A DB Hungária Kft. a DB-csoport magyarországi tagjait összefogó holding társaság. A DB- csoportba tartozó vállalkozások tevékenységi köre szerteágazó, magában foglalja a személyszállítást, a logisztikai szolgáltatásokat, valamint az árufuvarozást és a szállítmányozást is.
A MASPED-Railog Kft. Magyarországot érintő útvonalakon nyújt vasúti és szárazföldi konténeres szállítmányozási szolgáltatásokat, illetve kiegészítő szolgáltatásokat.
A MASPED-Schenker Kft. és leányvállalata, a Hungarocargo Nemzetközi Szállítmányozási Kft. légi és tengeri (konténeres) szállítmányozási, valamint kiegészítő (például vámügynöki) szolgáltatásokat nyújtanak. Saját járműparkkal nem rendelkeznek, szállítási szolgáltatást nem végeznek.
A GVH a tranzakció vizsgálata során figyelembe vette, hogy az összefonódás révén egyedüli irányítás alá kerülő MASPED-Railog Kft. által végzett vasúti szállítmányozási és a MASPED-Schenker Kft. által nyújtott tengeri és légi szállítmányozási szolgáltatásokat a piacon több versenytárs is végzi. Ezek közé tartozik - egyebek mellett - a Raabersped Kft., a Raaberlog Kft., a Waberer Zrt., a Mávtranssped Kft., és a Deltasped Kft. is.
A versenyhivatal azt is tekintetbe vette, hogy a Deutsche Bahn-csoport piaci részesedése még a legszűkebb - Magyarország egész területére kiterjedő - nemzetközi tengeri és nemzetközi légi szállítmányozási piacon sem éri el a 20 százalékot. Ez alatt pedig a versenyjogi gyakorlat szerint egyértelműen kizárhatók a káros horizontális hatások.
MTI