A legnagyobb vállalatok évente akár több százmillió forintot költenek a nyomtatott sajtóban, televízióban, rádióban való hirdetésre, a webhelyükön használt technikákkal mégis akaratlanul megakadályozzák a keresőeszközökben való részvételüket.
Az Arcanian Consulting által nyilvánosságra hozott Arcanian Láthatósági Tanulmány szerint a legnagyobb száz vállalkozásból csupán hatvanat lehet név szerint megtalálni a keresőkben, míg a tíz legnagyobb hirdető által képviselt márkákat, termékeket szinte egyáltalán nem.
Mivel már hazánkban is jóval húszmillió fölé nőtt a nyilvántartott weblapok száma, így egyre nehezebbé válik az internetes címek megjegyzése. Ha egy felhasználó nem ismeri a keresett cég internetes címét (URL), akkor még megpróbálkozhat a konkrét termék, vagy termékkör nevével is. Éppen a magyar nyelv sajátosságai miatt azonban kicsi az esély, hogy így célba érnének. Ekkor jön el az ideje a keresők használatának. Azonban a keresőkbe írva e márkák, termékkörök nevét, csak igen kis eséllyel találhatunk az őket gondozók oldalára.
Bár már a hazai Internet felhasználók jelentős része találkozott a keresőeszközökkel - 75-80%-uk rendszeresen használja információ keresésére a Világhálót - , sőt több százezren naponta is használják őket, úgy tűnik, hogy a legnagyobb cégek egyelőre nem tekintik őket célpiacuknak: a keresőmarketing nem képezi internetes marketing stratégiájuk részét. Bár az már elmondható, hogy az újonnan elkészített webhelyek esetén a keresőeszközökbe való regisztráció is a webfejlesztő, programozó feladatává válik, azonban ez még nem garancia arra, hogy az adott weboldalak a releváns keresési kifejezésekre az első harminc találat között szerepelnek.
Mennyire találhatók meg a legnagyobb vállalkozások a hazai interneten?
Az Arcanian Consulting Láthatósági Tanulmánya szerint a Figyelő Top 200-as listáján szereplő száz legnagyobb árbevételű vállalkozás, illetve a tíz legnagyobb hirdető csak körülményesen található meg a jól ismert keresőszolgáltatások segítségével.