A bejegyzés központjában - melyet több nemzetközi it szaklap is idézett - ugyan a korábbi munkahelyén, az Amazonnál végzett munka borzalmai állnak, a legérdekesebb rész a Google hozzáállása egyes kérdésekhez, mellyel hosszú távon a vállalat sikerét is veszélyeztetik. Bár így utólag felmerül a gondolat, hogy vajon mennyi szándékosság áll az egész ügy mögött, hiszen jó ideje tudható, hogy a negatív reklám is reklám.
A Google+ csak egy reflex-reakció
"A Google+ csak egy reflex-reakció, egy rövid távú tanulmány, ami azon a téves megállapításon alapszik, hogy a Facebook azért sikeres, mert összerakott egy nagyszerű terméket. Valójában a Facebook azért lett sikeres, mert a termék egész konstellációját azzal a lehetőséggel építették meg, hogy mások számára is lehetővé tették a fejlesztgetést. Így a Facebook mindenkinek más. Hiszen van, aki minden idejét a Mafia Wars előtt tölti, míg valaki a Farmville előtt ragad le. Mivel több száz, vagy akár több ezer minőségi "időnyelő" van az oldalon, mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt" - írta Steve Yegge, a Google+ mérnöke.
"A Google+ csapatának egy tagja az értékesítési adatok láttán így szólt: "Oh, úgy tűnik, szükségünk lesz néhány játékra. Szerződjünk le valakivel, aki ír számunkra ilyen programot!" Kezditek már látni, mennyire rossz a Google+ gondolkozása? A probléma itt az, hogy mi próbáljuk meg kitalálni, mire lenne szüksége az embereknek, és megvalósítjuk számukra."
Yegge a bejegyzése korábbi részeiben ugyan nem sok pozitívumot írt fel Jeff Bezosról, az Amazon alapítójáról, ám vele kapcsolatban azért megjegyezte, hogy Bezos számára a Googlellel ellentétben nemcsak az érdekes késztermék fejlesztése a lényeg, hanem egy platformból felépíteni valami nagyot. Emellett a Facebook és a Microsoft is egyaránt tisztában van ezzel a ténnyel. "Ez egy egész generációs kultúra része volt. Nem lehet azt megtenni, hogy a felhasználóknak ételt adsz, a fejlesztőknek pedig csak kutyatápot. Egy platform hosszú távú lehetőségeit nem szabad rövid távú célok érdekében kihasználni, hiszen az hosszú távú tervezést igényel.
A Google+ egy szánalmas utógondolat
Yegge a Google+ csapatát is kritizálta, akik API (alkalmazásprogramozási felület) nélkül indítottak egy terméket.
"A platform egy szánalmas utógondolat. Egyáltalán nem volt API indítva, és mikor utoljára ránéztem, akkor csak egyetlen ócska API hívásunk volt. A csapat egyik tagja így felelt nekem az induláskor, mikor rákérdeztem: "Szóval, ez a Stalker API?" Válaszul egy komor, érdektelen "Aha" érkezett. Ezt csak viccnek szántam, hiszen az általunk felkínált API csak egy valaki számára volt elérhető".
Hosszú távon Yegge könyörgött a Google-nek, hogy távolodjon el a letisztult termelőcég stílustól és legyen sokkal inkább platformjátékos.
"A platformok aranyszabályát, hogy "Edd meg a saját kutyaeledeledet", át lehetne fogalmazni úgy, hogy "Kezdj egy platformmal, és használd bármire!" Természetesen nem minden esetben egyszerű ez - kérdezz csak meg valakit, aki korábban az MS Office felhasználói felületének kialakításán dolgozott, vagy valakit, aki korábban az Amazon programozója volt. Ha elkésel, akkor ugyanis tízszer több időbe telik helyrehozni, mintha előröl kezdenéd az egészet. Itt nem csalhatsz. Nem lehetnek a belső alkalmazásoknál titkos hátsó ajtóid, hogy speciális hozzáférést biztosíts magadnak. Így a problémákat már előre meg kell oldani. Nem azt mondom, hogy már késő, de minél tovább késlekedünk, annál közelebb kerülünk ahhoz a ponthoz, ahonnan már nem lesz visszaút."
Összességében a Google közösségi oldalát kezdetben jól fogadták a felhasználók, hiszen rohamtempóban nőtt a felhasználók száma, mára azonban vitathatatlanul mérséklődött az oldalt körülvevő lelkesedés.
mfor.hu