2p

Az elektronikus kereskedelem és a tartalomszolgáltatás fejlődésével, a fogyasztói (látogatói) elvárások ezzel párhuzamos emelkedésével Magyarországon is egyre nagyobb kockázatot jelent az internetes stratégia kialakítása. A fogyasztók a legkiterjedtebb döntési szabadsággal az interneten rendelkeznek, hiszen egyetlen kattintással búcsút mondhatnak a nekik nem tetsző tartalomnak, vagy szolgáltatásnak, hogy azután soha többé ne térjenek vissza.

A teszt két alapformában végezhető:

  • KVÁZI MONADIKUS DESIGN: itt a résztvevők egyetlen weboldalt értékelnek, kizárólag belső összehasonlító alappal (korábbi saját tapasztalatok)


  • BENCHMARKING: itt ugyanaz a fogyasztó egyszerre értékeli a megbízó oldalát és a legfontosabb konkurens oldalt (ez a módszer az egyedi versenyelőnyökről alaposabb képet ad)



A webtesztek itthon elterjedt formája az ún. multimédiás fókusz csoport és a mélyinterjú. E módszerekkel szemben a SITE MONITOR az alábbi előnyökkel rendelkezik:

  • Kvantitatív információkat ad, az in hall tesztek megbízhatósági szintjén, hasonló költségek mellett


  • Valós idejű vizsgálat: reprodukálja azt a szituációt, ahol a fogyasztó általában értékeli a weboldalakat, mely nem csoportos helyzet (fókusz csoport) és nem olyan szituáció (mint a méylinterjú esetében) amikor valaki figyeli és irányítja a viselkedést


  • Pszichológiai előnyökkel rendelkezik: az általános pszichológiából közismert törvényszerűség, hogy cselekvés közben vetődnek fel az értékelés valódi szempontjai, melyek egy része elfelejtődik, vagy a tudatos gondolkodás során átértékelődik, így később csak korlátozottan hívható elő


  • Ha szükség van az oldalak image vizsgálatára is, a módszer olcsón kiegészíthető 10-15 mélyinterjúval, közvetlenül a tesztet követően.



A műszeres mérések lehetővé teszik a viselkedési adatok pontos nyomon követését, azaz vizsgálható lesz az egyes oldalakon eltöltött idő, a tipikus útvonal szerkezet, a navigációt blokkoló oldalak, illetve elemek azonosítása. A mérési adatokból ún. útvonaltérkép készül, melyen pontosan láthatók az egyes feladatmegoldások során választott sikeres és sikertelen útvonalak és azok előfordulási valószínűsége. A térkép azonosíthatóvá teszi azokat a design elemeket is, amelyek tévútra vezetik a felhasználókat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!