2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyolc év alatt dolgozóinak húsz százalékától válik meg a MÁV. A vasúttársaságnál 2013-ig 7,6 milliárd eurót költenek majd fejlesztésekre - írja a Világgazdaság. Gaál Gyula vasútelnök szerint a gazdaságtalanul működő mellékvonalak többségét fel kell számolni. A vezető úgy véli a cég üzemeltetési tevékenységét, azaz közel egészét 2013-ra privatizálni kell.

Nyolc év alatt dolgozói húsz százalékát kell elbocsátania a MÁV-nak a gazdaságos működésért. Erről Gaál Gyula vasútelnök beszélt egy, a cég árufuvarozási üzletága által szervezett konferencián. A MÁV 12 év alatt dolgozói 45 százalékától vált meg, jelenleg 47 ezer fős az állomány - írja a Világgazdaság. A sikeres szerepléséhez azonban szükség van a további leépítésre.

[ajanlo=182][igazitas=right/]A vasúttársaságnál összesen 7,6 milliárd eurót kell fejlesztésekre költeni nyolc év alatt, hogy bírja a versenyt a térségben. A MÁV az utóbbi 12 évben 2,4 milliárd euróból fejlesztett. Összesen tehát 20 év alatt mintegy 2460 milliárd forintot kell a cégnek fejlesztésre fordítania, húsz év alatt.

A MÁV 7700 kilométernyi vonalrendszeréből 40 százalék tartozik valamelyik európai korridorhoz. A társaság elnök vezérigazgatója szerint a mellékvonalak többségét, gazdaságtalanságuk miatt, fel kell számolni. A MÁV Rt.-nek ma 38-39 százalékos a piaci részesedése a hazai árufuvarozás és 20 százalék a személyszállítás piacán. Jórészt növekvő költségek és stagnáló bevételek mellett dolgozik - számolt be a Világgazdaság.

A várhatóan november 1-jétől hatályba lépő új vasúti törvény pontosan szabályozza a piaci szereplők működési feltételeit, az áruszállításhoz kapcsolódó kapacitáselosztással pedig az új vasúti hivatal foglalkozik majd - fejtette ki a rendezvényen Horváth Zsolt, a Gazdasági és Kereskedelmi Minisztérium helyettes államtitkára. Az új törvény megszületése mérföldkő abból a szempontból is, hogy megteremti a már liberalizált, de csak döcögve működő hazai vasúti fuvarpiac szereplőinek esélyegyenlőségét.

A tisztviselő szerint Magyarország - megfelelő fejlesztések esetén - Németország és a FÁK-államok közötti vasúti teherszállítás fordítócsomópontjává válhat. Ma azonban a 7,7 ezer kilométernyi vasúthálózatából csak 1,3 ezer kilométeren működik két sínpár, s csak 2,5 ezer kilométernyi villamosított. Utóbbi 30 százalékos arányát 55-re kell növelni - írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!