Nyolc év alatt dolgozói húsz százalékát kell elbocsátania a MÁV-nak a gazdaságos működésért. Erről Gaál Gyula vasútelnök beszélt egy, a cég árufuvarozási üzletága által szervezett konferencián. A MÁV 12 év alatt dolgozói 45 százalékától vált meg, jelenleg 47 ezer fős az állomány - írja a Világgazdaság. A sikeres szerepléséhez azonban szükség van a további leépítésre.
[ajanlo=182][igazitas=right/]A vasúttársaságnál összesen 7,6 milliárd eurót kell fejlesztésekre költeni nyolc év alatt, hogy bírja a versenyt a térségben. A MÁV az utóbbi 12 évben 2,4 milliárd euróból fejlesztett. Összesen tehát 20 év alatt mintegy 2460 milliárd forintot kell a cégnek fejlesztésre fordítania, húsz év alatt.
A MÁV 7700 kilométernyi vonalrendszeréből 40 százalék tartozik valamelyik európai korridorhoz. A társaság elnök vezérigazgatója szerint a mellékvonalak többségét, gazdaságtalanságuk miatt, fel kell számolni. A MÁV Rt.-nek ma 38-39 százalékos a piaci részesedése a hazai árufuvarozás és 20 százalék a személyszállítás piacán. Jórészt növekvő költségek és stagnáló bevételek mellett dolgozik - számolt be a Világgazdaság.
A várhatóan november 1-jétől hatályba lépő új vasúti törvény pontosan szabályozza a piaci szereplők működési feltételeit, az áruszállításhoz kapcsolódó kapacitáselosztással pedig az új vasúti hivatal foglalkozik majd - fejtette ki a rendezvényen Horváth Zsolt, a Gazdasági és Kereskedelmi Minisztérium helyettes államtitkára. Az új törvény megszületése mérföldkő abból a szempontból is, hogy megteremti a már liberalizált, de csak döcögve működő hazai vasúti fuvarpiac szereplőinek esélyegyenlőségét.
A tisztviselő szerint Magyarország - megfelelő fejlesztések esetén - Németország és a FÁK-államok közötti vasúti teherszállítás fordítócsomópontjává válhat. Ma azonban a 7,7 ezer kilométernyi vasúthálózatából csak 1,3 ezer kilométeren működik két sínpár, s csak 2,5 ezer kilométernyi villamosított. Utóbbi 30 százalékos arányát 55-re kell növelni - írja a Világgazdaság.