Tarlós István főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján arról számolt be: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az ideihez hasonlóan 2012-ben is új szemlélet alapján végzi az útfelújítások, karbantartások menedzselését.
Felidézte, hogy 2011-ben 29 fővárosi útszakaszt újítottak fel, ez 19 kilométernyi utat jelent. Kitért arra is, hogy ezeken a szakaszokon a forgalmi rendet is modernizálták, összehangolták a jelzőlámpákat, valamint a statisztikák és a baleseti adatok alapján új lámpákat és gyalogátkelőhelyeket alakítottak ki.
Kevesebb kátyú?
A városvezető közlése szerint a minőségellenőrzést is beépítették a munkafolyamatba, vagyis a független szakfelügyelet laboratóriumi módszerrel ellenőrizte az új burkolatok minőségét, az anyagösszetételtől kezdve a kopó- és a kötőréteg vastagságáig.
Az útburkolatok élettartama 15 évvel nőtt a már felújított szakaszokon, 2012-ben pedig tovább folytatódik a program – mondta Tarlós István, hozzátéve, hogy erre 22,8 milliárd forintot terveznek fordítani. Ebből 16,1 milliárdot költenek hídfelújításra, 6,7 milliárdot útfelújításra, és 4,5 milliárd forint jut kátyúzásra – ismertette a főpolgármester.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója arról számolt be, hogy jövőre nagyobb torlódásokra kell számítani a rákoskeresztúri úgynevezett buszkorridorhoz - különálló autóbuszpályához - kapcsolódó felújítás miatt, ez érinti a Jászberényi út szinte teljes hosszát és a belső részét is. Kiemelte, hogy ezután is nagy figyelmet fordítanak az autósok tájékoztatására, illetve arra, hogy iskolaszünetben, a lehető legkevesebb fennakadást okozva végezzék a munkálatokat.
A jövőre induló kétéves időszakban a fő- és a tömegközlekedési utak közül 24-et érint a felújítás, megújul 14 rövid útszakasz, illetve csomópont, valamint 21 olyan szakaszt is felújítanak, ahol midibuszok közlekednek.
MTI