3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Feltankoljuk a kocsit árammal, aztán a kocsiról minden egyebet is fel tudunk tölteni.

Két új, elektromos autókra kifejlesztett töltési megoldást mutatott be a Continental a Las Vegas-i Fogyasztói Elektronika Show-n, a CES-en. Az egyik az induktív töltő rendszer, teljesen automatizált, kábel nélküli akkumulátor töltést tesz lehetővé. A másik rendszer az AllCharge, ami egyrészt akár 10 perc alatt feltölti az akkumulátor 300 km hatótávra elegendő töltéssel, másrészt mindegyik töltőállomással kompatibilissé teszi az elektromos autókat, és további kiegészítők nélkül áramot szolgáltat minden egyéb elektromos eszköz töltésére.

A cég csütörtöki közleménye elmagyarázza, hogyan lesz az e-kocsiból az AllCharge-dzsal mobil töltőállomás. Először is úgy variálták meg a kocsikat, hogy mindkét féle kábeles töltőállomáson tölthetők legyenek. A mai töltőállomások többségével váltakozó áramot lehet a kocsikba tankolni, melyet a járművek fedélzeti töltője alakít át egyenárammá, amit már használni is tud az autó. A Continental mérnökei csavartak egyet a motoron és a fedélzeti töltőn is, extra alkatrészként beleraktak egy egyenáram-egyenáram konvertert, annak érdekében, hogy az áram mindig a megfelelő feszültségszinten áramoljon az akkumulátorba. Ez azért jó, mert így a váltóáramos töltőállomásokon is fel lehet tankolni az e-kocsit, meg az egyenáramosokon is (a váltóáramot átalakítja, az egyenáramot egyből az akksiba továbbítja a módosított fedélzeti töltő). Ezzel kb. a benzines tankoláshoz hasonló sebességűre gyorsulhat az áramtöltés.

Na és így alakulhat a kocsi obil töltőállomássá: ha külön kéne beszerelni az áram-átalakítót, az több ezer eurós költség lenne, az AllCharge viszont alapból tartalmazza. És mivel a váltakozó áramnak nincs felső kimeneti korlátja, egy alaposan felcuppantott e-kocsival szépen tovább lehet tölteni egy csomó elektromos eszközt. A rendszer gyártása a tervek szerint 2022-ben indul.

A Continental másik újítása az automata vezeték nélküli töltő rendszer, mely induktívan vezeti a töltést. Ez úgy néz ki, hogy az e-kocsival meg kell állni a földön lévő töltőegység fölött, és semmi egyebet nem kell már csinálni, az áram megindul a jármű alján elhelyezett fogadóegység felé. A rendszer kiegészül a Continental új mikro navigációs megoldásával, amelynek segítségével a jármű teljes pontossággal helyezkedhet a földön lévő töltőegységre. A közlemény szerint a hagyományos parkoló asszisztensnél ez tízszer pontosabban tudja a megfelelő helyre irányítani a kocsit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!