A fogyasztóvédelmi civilszervezet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) kérésére dolgozta ki a reklámtörvényhez módosító javaslatait.
A szerdai közlemény szerint az egyesület javasolja, hogy a különleges árajánlatra, akciókra vonatkozó reklámból derüljön ki, az akció idejére pontosan mennyi termék áll rendelkezésre. A fogyasztóvédelmi egyesület indokoltnak tartaná, ha a reklámfelügyeleti eljárások egy kézben összpontosulnának, ezért a fogyasztóvédelmi felügyelőségektől a reklámfelügyeleti eljárás lefolytatásának jogosítványait a Gazdasági Versenyhivatalhoz tennék át.
Az OFE ezt azzal indokolja, hogy a fogyasztók zömmel nem tudják, az általuk kifogásolt kereskedői, szolgáltatói magatartás melyik hatósághoz tartozik. Az OFE véleménye szerint - vita esetén - mindig a reklámozót kötelezzék a reklám ténybeli állításainak bizonyítására. A jelenleg érvényes szabályozás alapján erre csak indokolt esetben van lehetőség.
MTI / Menedzsment Fórum