2p

Csatlakozzon az év egyik legfontosabb egészségügyi szakmai eseményéhez,
ahol a finanszírozási kihívásoktól kezdve a menedzserbetegségek kezelésén át egészen a legújabb digitális egészségügyi megoldásokig minden fontos témát érintünk!

Egészséggazdaság - Menedzser egészség 2025. március 27-én
Merkely Bélával, Kóka Jánossal, Kulja Andrással, Zacher Gáborral
és más neves szakértőkkel - jelentkezzen március 3-ig kedvezményes áron!

Részletek és jelentkezés itt!

Olyan fúziós javaslattal kell előállnia az osztrák OMV AG szénhidrogén-ipari csoportnak, amelynek alapján az uniós illetékesek már nem látnak versenyjogi aggályt a Mol Nyrt. megvásárlása szempontjából, számol be a Világgazdaság.

Kedden ismertté vált, hogy az OMV és a Mol mely üzletágainak összevonásakor keletkezne olyan piaci erő, amely mellett Brüsszel szeptember 18-án nem adná áldását a frigyre. Eddig is sejthető volt, hogy milyen területekről lehet szó – az olajfinomításról, a feldolgozott termék kis- és nagykereskedelméről –, ám a két társaság ellentétesen értékelte a helyzetet.

A fúziót ellenző magyar olajcég szerint olyan arányú érdekeltségeladások válnának szükségessé a versenyjogi aggályok eloszlatásához, amelyek miatt az újonnan létrejövő társaság érdemben gyengébb lenne annál, ami a két mai vállalat erejének összeadásából adódna. Az osztrák cég viszont erőegyesítésről és szinergiáról beszél, a kényszerű érdekeltség-eladásokat pedig nem tekinti jelentősnek.

Hamarosan eldől, ténylegesen mire lesz szükség. Az uniós álláspont ismertetése után az OMV jelezte: „Szó lehet arról, hogy harmadik felet vonunk majd be a schwechati finomító tulajdonosai közé” – idézi a társaságot a Der Standard. Más üzletrész-kiszervezésekről egyelőre nem esett szó, de sejthető, hogy a térség több államában, mindenekelőtt Magyarországon elég sok benzinkutat el kell majd adniuk.

Azt viszont a Mol is elismerte korábban, hogy a gázüzletág jelentős együttműködési lehetőséget ígér. Igaz, ezek kihasználására szerinte nem egyesülni kell, hanem közös projekteket szükséges indítani. Ilyen vállalkozásokban ma is kooperálnak: mindkét cég tagja az uniós Nabucco és az orosz ellenőrzésű Déli Áramlat projektnek is, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!