3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A taxis szakma ismét egy nehéz időszak előtt áll, egyre többen vesztik el állásukat, és gondolnak arra, hogy ebben a szolgáltatásban helyezkednek el; az engedélyek kiadási módjának szigorítására lenne szükség, illetve a gyenge érdekképviselet megerősítésére - vélekedett a Magyar Taxis Szövetség elnöke.

Horváth György a Szegeden tartott kétnapos közlekedési konferencia kapcsán, pénteken elmondta: az utóbbi öt évben átlagosan kilencezer fős a taxisok létszáma az országban. A dolgozók kilencven százaléka vállalkozóként van jelen és csak tíz százalék alkalmazott. A létszám azonban lassan kezd változni, hisz egyre többen válnak álláskeresővé, és - csakúgy, mint a kilencvenes évek elejére - egyre többen vélik úgy, hogy a taxizás lesz a megoldás. A sofőrök száma tehát lassan nő, a kereslet viszont egyre csökken.

Ezért van égetően szükség a hatékonyabb érdekképviseletre. Több feladatot is el kellene végezni, köztük fel kellene frissíteni az elavult szabályozókat, melyek alapján például a jármű taxivá válik. Emellett át kellene gondolni a szakmához szükséges vizsgákat, mely más országokban komoly képesítésnek számít, és ugyanúgy vizsgaidőszakhoz kötött, mint például az érettségi. Így komolyabb tervezést és felkészülést igényel a szakmába való belépés, nem csupán hirtelen döntés.

Horváth György szerint a szakmában is le kell folyatatni azt a párbeszédet és érdekharmonizációt, melyben megszületik az az egyetértés, mellyel a jogalkotók irányába lehet fordulni. Szemléletváltás kell abból a szempontból is, hogy a taxit közforgalmú közlekedési eszközzé minősítsék, mellyel bizonyos szállítási feladatokat hatékonyabban, és olcsóbban lehet megoldani, mint a jelentős állami támogatásokkal működő más szolgáltatókkal.

Például egy gyengébb forgalmú busz- illetve vonat vonalat időnként ki lehetne adni taxis alvállalkozóknak, egy közszolgáltatási szerződés keretében. Vannak országok ugyanis, ahol erre már megvan a lehetőség. A taxinak a közforgalomban betöltött szerepét kell tudatosítani, mellyel keresletet lehet teremtetni a szolgáltatás iránt, előteremthető a jövedelmezőbb működés, illetve költségvetési forrást lehetne megtakarítani - hangsúlyozta az elnök.

A hatékonyabb érdekképviseletről és kapcsolatról egyébként a napokban a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara illetve a taxis szakszervezetetek aláírtak egy együttműködési megállapodást - tette hozzá Horváth György.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!