Noha az átvétel hírét pénteken egyik fél sem cáfolta, de hivatalosan nem is erősítette meg, a németországi gyárak, illetve az alkalmazottak érdekeit képviselő üzemi tanácsok körében erős ellenkezés érezhető. A Fiattal szemben nagy a bizalmatlanság az olaszországi gyár erősen veszteséges gazdálkodása, továbbá egy korábbi együttműködés kudarca miatt.
Többen attól tartanak, hogy a Fiat az átvételt követően nagyszabású leépítéseket hajtana végre. Elhangzottak olyan aggodalmak is, amelyek szerint a két gyár termelési profilja között sok a párhuzamosság, s mivel a piaci értékesítés nehezen bővíthető, a "házasság" egyes üzemek bezáráshoz vezethet.
Pártállástól függetlenül fenntartásaikat hangoztatták a német politikusok is. Dieter Althaus, az eisenachi üzemnek otthont adó Türingia tartomány konzervatív miniszterelnöke úgy vélte: csakis olyan partner jöhet szóba, amelyik biztosítja a gyárak fennmaradását és a munkahelyeket. Több szociáldemokrata politikus pedig úgy vélekedett: a németországi Opel a talpon maradás, illetve a munkahelyek megőrzése szempontjából semmit nem nyer azzal, ha egy beruházó az Opelt szétdarabolja, s valójában a konkurenst megbénítja.
Az alkalmazottakat tömörítő IG Metall szakszervezeti szövetség a leghatározottabban elutasította az esetleges átvételt, s az üzemi tanácsok képviselőivel együtt jelezte: annak létrejöttét mindenképp meg kívánja akadályozni a felügyelő bizottságban.
Klaus Franz, az üzemi tanácsok vezetője egy pénteki interjúban mindenekelőtt a munkahelyek megszüntetésének, illetve egyes gyárak bezárásának veszélyére figyelmeztetett. Utalt a Fiat és az Opel hasonló gyártási palettájára, továbbá az olasz gyár súlyos adósságaira. Emlékeztetett a korábbi együttműködés rossz tapasztalataira, hangoztatva: "Ismerjük a menyasszonyt."
A német kormány még nem foglalt állást a kiszivárgott "házassági" hírekkel kapcsolatban. Angela Merkel kancellár korábban ugyanakkor egyértelműen jelezte: az Opel állami megsegítése csakis akkor jöhet szóba, ha a gyár egy megbízható és tőkeerős beruházót talál.
A német sajtó egyelőre találgat azzal kapcsolatban, hogy mi állhat a Fiat szándékának kiszivárogtatása mögött. Egyes vélekedések szerint nem kizárt, hogy az állítólagos olasz ajánlattal csupán a potenciális beruházókat kívánták "aktivizálni".
A négy németországi üzemben, Rüsselsheimben, Eisenachban, Kaiserslauternben és Bochumban összesen valamivel több, mint 25 ezer alkalmazott dolgozik. Az Opel 1862-ben jött létre, de akkor még csak varrógépeket gyártott, s az autók gyártásához 1898-ban kezdett hozzá. A General Motors amerikai anyavállalattal 1929-ben kötött házasságot. 2008-ban Németországban a gyár 260 ezer járművet adott el, a legnagyobb a kereslet a Corsa kisautó iránt.