A felmérésben 275 pénzügyi vezetőt kérdeztek meg a vállalata oursourcing módszereiről. A szervezetek 18 százaléka már helyezett ki külföldre valamilyen tevékenységet - ezen belül 64 százalék folytatni kivánja a kiszervezést - és további 10 százalékuk tervezi ezt a jövőben. Az amerikai vállalatok mintegy 70 százalékára most és a jövőben sem lesz jellemző az outsourcing.
A megkérdezettek ötöde -, akik végrehajtottak kiszervezést, - a munkaerővel kapcsolatos költségek 25 százalékos csökkenéséről számoltak be, további egyötödük 21-25 százalékos költségcsökkenést észlelt. A válaszadó cégek fennmaradó része azonos arányban 15-28 százalékot, 1-15 százalékot, vagy 10 százalékot takarított meg, elsősorban a fizetések terén. A megkérdezettek 10 százaléka semmilyen költség-visszafogást nem tudott elérni az outsourcing segítségével.
Elsősorban az IT terület munkahelyeit helyezik a tengerentúlra az amerikai vállalatok, az esetek 59 százalékában hajtottak végre ilyen lépést. A másik fontos terület, amelyet a vállalatok külföldre helyeznek a call centerek: a cégek 31 százaléka outsourcolta ezt a részlegét. Legritkább esetben a HR osztály kerül a határon túlra, az esetek 4 százalékában, és egy vizsgált cég sem szervezte ki jogi részlegét.
A megkérdezett vezetők nem tartanak a kiszervezés negatív sajtóvisszhangjától vagy megítélésétől. Számukra ugyanis a költségek leszorítása és a hatékonyság szerepel az értékrendjük az első helyén, így az amerikai cégek 72 százalékát nem fogja befolyásolni, ha negatív visszajelzéssel találkozik.
(Menedzsment Fórum)
Nem érdekli a negatív visszhang a kiszervező cégeket
A CFO Magazin elemzése szerint az amerikai vállalatok 18 százalékának létezik kiszervezett részlege, és a cégek háromötöde külföldre helyezte az információtechnológiai feladatköröket.