Az utóbbi időben már több divatcég is jelezte: Kínából Kelet-Európába, Indiába, illetve Törökországba telepíti át a gyártást. A legutóbbi divat szerint készült ruhák iránti keresletet azonnal ki kell elégíteni, ami a beszerzési politika gyökeres átalakítására készteti a kiskereskedőket. A gyártókat közelebb akarják hozni saját piacaikhoz. Az úgynevezett "gyors divat" korában a divatcikkek gyorsan idejétmúlttá válnak, ezért nem mindegy, hogy mennyi idő alatt jut el az áru az üzletekbe.
A folyamatot felgyorsította az Európai Unió és Kína közötti textilvita: emiatt a láncok olyan országokba helyezik át a gyártást, amelyek korlátozás nélkül szállíthatnak az unió piacára ruházati cikkeket. Néhány hónappal ezelőtt a sort egyebek mellett a Primark, a Zara és a New Look nyitotta, ők versenytársaikat lepipálva erős keresletnövekedésről adtak számot, mert a legújabb kollekciót gyorsabban tudták piacra dobni, mint riválisaik, írja az MTI.
A ruházati kiskereskedelemben jelentős érdekeltségekkel rendelkező Philip Green milliárdos tavaly december óta Kínából Kelet-Európába és Törökországba telepíti át a gyártást az érdekeltségi körébe tartozó cégeknél, hogy közelebb legyenek az otthoni piachoz, és gyorsabban tudjanak reagálni a változó igényekre.
Közelebb hozná a gyártást Európához a Next is, a Debenhams pedig Indiába tart, ahonnan rövidebb a szállítási idő, mint Kínából. Nagy-Britanniába tengeren 22 nap alatt ér Kínából az áru, míg például Törökországból 5 nap alatt.
A Hennes and Mauritz közzétette az augusztussal végződött harmadik negyedévi eredményeit is, amelyek jobbak lettek a vártnál: az adó előtti eredmény 3,32 milliárd korona (423 millió dollár) volt, elemzők 2,45 milliárdra számítottak. Az árbevétel 15,16 milliárd korona volt az egy évvel korábbi 12,84 milliárdhoz képest.