Az újság pénteki cikke szerint a jövő heti fővárosi közgyűlés napirendi pontjai között szerepel egy ilyen vállalat felállításának kérdése.
A vf összefoglalójában rámutat, hogy a fővárosban 5000 engedéllyel rendelkező vállalkozó dolgozik. A taxisok 90 százaléka valamelyik fuvarszervezőhöz tartozik. Jelenleg a legnagyobb cégnél mintegy 800 taxis teljesít szolgálatot.
Ezek alapján, ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító, érzékelhető változást kívánna elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, akikkel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania. Mindez azonban a tájékoztató szerint nem nevezhető reálisnak.
Ráadásul egy ilyen vállalat felállítása - ha piaci alapokon zajlana - igen komoly forrásokat követelne. Például a címkiadáshoz szükséges informatikai rendszert is ki kellene alakítani, s várhatóan - a sofőröket nem számítva - egy 70 fős állományt is fel kellene venni. Mindez csaknem 400 millió forintba kerülne, s akkor még nem esett szó a forgótőkeigényről, amit a tájékoztató egymilliárd forintra tesz. Ezenfelül egy ilyen cég létrejötte tulajdonosi háttere miatt etikai és versenyjogi problémákat vethet fel - ismerteti az újság.
MTI