Tavalyhoz hasonlóan idén is a DaimlerChrysler a legértékesebb márka Németországban, derül ki a müncheni Semion márkakereskedés aktuális tanulmányából. A stuttgarti konszern brandje 30,27 milliárd eurót ér, ami azonban 9 százalékos csökkenést jelez 2004-hez képest.
[ajanlo=242][igazitas=left/]Hasonló visszaesést produkált a Mercedes is, amely egy év alatt 8 százalékot vesztett értékéből. A DaimlerChrysler leánycége ennek ellenére - az anyavállalathoz hasonlóan - tartani tudta második helyét, derül ki a Spiegel Online által közölt elemzésből. Ugyanezt már nem mondhatja el magáról a Volkswagen (VW), amely - 10 százalékos értékcsökkenés mellett - a negyedikről a hatodik helyre esett vissza. Elemzők szerint a DaimlerChryslernél, illetve a Mercedesnél tapasztalt visszaesés minőségi problémákra vezethető vissza, a VW értéke pedig az erősödő verseny és az év közben kirobbant botrányok miatt zuhant látványosan.
Ezzel szemben az idei év nyertesei közé tartozik a Porsche, amely egy év alatt 14 százalékkal növelte márkaértékét, és a 21. helyet szerezte meg. Szintén javított mutatóján és feljebb kúszott a rangsorban két sportszergyártó óriáscég, a Puma (36. hely), illetve az Adidas (17. hely). Szakértők szerint a Puma mára valódi "életstílus-márkává" nőtte ki magát, az Adidas pedig már most profitál a közelgő 2006-os németországi futball-vb-ből.
A müncheni székhelyű Semion 1996 óta közli azon legértékesebb márkák rangsorát, amelyek nemzetközi szinten is jelentősek és amelyeket jegyeznek a tőzsdén. Az értékelést üzleti jelentések, sajtóinformációk, illetve piac- és iparágbeli elemzések alapján készítik el.
A fentiekkel többé-kevésbé megegyező eredményre jutott tavaly a BBDO ügynökség és a witteni egyetem gazdasági intézete által készített tanulmány. Eszerint bár a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról, a top 10-et - a pénzügyi szolgáltatók mellett - szintén az autógyártók uralják. Ezen elemzés szerint a legjobban fejlődő márka a Deutsche Post volt, európai összehasonlításban pedig a Deutsche Telekom, az Allianz és a Deutsche Bank tört leginkább előre.
Menedzsment Fórum
Német topmárkák: zuhan a VW, szárnyal a Porsche
Továbbra is az autógyártók uralják a legértékesebb német márkák rangsorát, habár brandjeik értéke - minőségi problémák és néhány botrányos ügy miatt - tavalyhoz képest csökkent. Utóbbi trend alól kivételt csupán a Porsche jelent.