2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is az autógyártók uralják a legértékesebb német márkák rangsorát, habár brandjeik értéke - minőségi problémák és néhány botrányos ügy miatt - tavalyhoz képest csökkent. Utóbbi trend alól kivételt csupán a Porsche jelent.

Tavalyhoz hasonlóan idén is a DaimlerChrysler a legértékesebb márka Németországban, derül ki a müncheni Semion márkakereskedés aktuális tanulmányából. A stuttgarti konszern brandje 30,27 milliárd eurót ér, ami azonban 9 százalékos csökkenést jelez 2004-hez képest.

[ajanlo=242][igazitas=left/]Hasonló visszaesést produkált a Mercedes is, amely egy év alatt 8 százalékot vesztett értékéből. A DaimlerChrysler leánycége ennek ellenére - az anyavállalathoz hasonlóan - tartani tudta második helyét, derül ki a Spiegel Online által közölt elemzésből. Ugyanezt már nem mondhatja el magáról a Volkswagen (VW), amely - 10 százalékos értékcsökkenés mellett - a negyedikről a hatodik helyre esett vissza. Elemzők szerint a DaimlerChryslernél, illetve a Mercedesnél tapasztalt visszaesés minőségi problémákra vezethető vissza, a VW értéke pedig az erősödő verseny és az év közben kirobbant botrányok miatt zuhant látványosan.

Ezzel szemben az idei év nyertesei közé tartozik a Porsche, amely egy év alatt 14 százalékkal növelte márkaértékét, és a 21. helyet szerezte meg. Szintén javított mutatóján és feljebb kúszott a rangsorban két sportszergyártó óriáscég, a Puma (36. hely), illetve az Adidas (17. hely). Szakértők szerint a Puma mára valódi "életstílus-márkává" nőtte ki magát, az Adidas pedig már most profitál a közelgő 2006-os németországi futball-vb-ből.

A müncheni székhelyű Semion 1996 óta közli azon legértékesebb márkák rangsorát, amelyek nemzetközi szinten is jelentősek és amelyeket jegyeznek a tőzsdén. Az értékelést üzleti jelentések, sajtóinformációk, illetve piac- és iparágbeli elemzések alapján készítik el.

A fentiekkel többé-kevésbé megegyező eredményre jutott tavaly a BBDO ügynökség és a witteni egyetem gazdasági intézete által készített tanulmány. Eszerint bár a Deutsche Telekom leszorította a DaimlerChryslert a dobogó legfelső fokáról, a top 10-et - a pénzügyi szolgáltatók mellett - szintén az autógyártók uralják. Ezen elemzés szerint a legjobban fejlődő márka a Deutsche Post volt, európai összehasonlításban pedig a Deutsche Telekom, az Allianz és a Deutsche Bank tört leginkább előre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!