3p

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Országosan egységes közösségi közlekedési rendszer technológiai kereteit és az ehhez kapcsolódó elektronikus jegyrendszert fejleszti a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.; a hamarosan induló nemzeti elektronikus jegyrendszer platform (nejp) az egységes magyar intelligens közösségi közlekedés egyik alappillére, a smart city megoldások része lehet - jelentette be a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

Veres Mihály hozzátette: a jól működő, átjárható smart-rendszerekhez egységesíteni kell a meglévő rendszereket, a cég feladata a közszolgáltatások bevezetése a smart (intelligens) korszakba. A smart fejlesztésekkel létrejövő "okos városok" minimális erőforrás felhasználásával, maximális hatékonysággal biztosítanak innovatív technológián alapuló szolgáltatásokat - mondta.

A rendszer idén még kísérleti jelleggel, jövő tavasztól élesben fog működni Debrecenben, 2016 végén pedig országosan - jelezte.

Tájékoztatása szerint a nejp-projekt megvalósulásával lehetővé válik a valós idejű, egységes utastájékoztatás az egész ország területén, és a multimodális utazástervezés. A fejlesztésnek több eleme van, egyebek mellett az intelligens kártya vagy az elektronikus jegy bevezetése.

A fejlesztési költségekről elmondta: a jelenlegi nemzetközi trendekhez képest lényegesen olcsóbb, hiszen a rendszer alapját képező know-how-t is a társaság dolgozta ki.

Beszámolt arról is, hogy a terveik között szerepel a smart parkolási rendszer bevezetése 76 hazai településen, ahol a közterületi parkolók mellett cél a mélygarázsok integrációja, valamint a piaci szereplőkkel közösen új szolgáltatások bevezetése. Ez jelenleg 74 településen elérhető - jelezte.

A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a jövő mobilitás-szolgáltatásai közé sorolja a parkolási és közösségi közlekedési rendszerek integrációját, a P+R szolgáltatások bevezetését, a városi közutak forgalomterhelésének csökkentését, illetve a városi és elővárosi közösségi közlekedés kihasználtságának növelését - ismertette.

Kitért arra, hogy a társaság fejlesztései iránt komoly nemzetközi érdeklődés mutatkozik.

Skultéty Tamás, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: a kutatások célja a piacközeli fejlesztések megvalósítása. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-vel szoros együttműködésben dolgoznak, a munka várhatóan 2016-ra fejeződik be. A smart-szolgáltatások a világban nincsenek összekapcsolva, szigetszerűen működnek. Magyarországon az ország mérete miatt könnyedén és hatékonyan lehet bevezetni ezeket a szolgáltatásokat. A nejp-projekt megvalósításával és a mobilparkolással az ország a hazai közösségi közszolgáltatásokkal a globális smart-fejlesztések ranglistájának előkelő helyére kerülhet - vélekedett.

Veres Mihály szólt arról is, hogy a munkájukhoz országos piacmérést terveznek, a zrt. reprezentatív véleménykutatás keretében felméri a lakosság, az önkormányzatok smart city fejlesztésekkel kapcsolatos ismereteit, preferenciáit és igényét.

Elmondta: a cég működteti a Nemzeti Mobilfizetési rendszert, a Mobilparkolást, és biztosítja az autópálya-matricák és e-útdíj mobilfizetéssel történő megvásárlását.

A cég piaci részesedése jelenleg 4-5 százalékos, 12 viszonteladó partnerrel dolgoznak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!