2p

A Tesco, a CBA és a Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok tavalyi Nielsen-toplistája élén, a sorrend 2010-hez képest nem változott - közölte a Nielsen piackutató.

A Nielsen becslése szerint a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly, 2010-ben 666,5 milliárd. Igaz, 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon, héttel több, mint egy évvel korábban.

A CBA forgalma tavaly 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban, az üzleteinek száma 5-tel 3.077-re nőtt.

A harmadik helyen szereplő Coop 5.225 üzlettel 510 milliárd forint forgalmat ért el 2011-ben, csakúgy mint 2010-ben, de akkor még 5.250 üzlete volt.

A Nielsen a toplistán három helycserét regisztrált: a Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a drogerie marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69,0 milliárd forint bevételt ért el a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Match-nál nagyobb lett a bevétele az elmúlt év során.

A piackutató szerint 2010-hez képest a legnagyobb ütemben a Lidl, az Aldi, a Tesco, a Penny és a drogerie markt növelte bolthálózatát. A Lidl 13 új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, a Tesco hetet, míg a Penny Market és a drogerie markt hármat-hármat.

A Nielsen szerint Magyarországon az alacsony fogyasztói bizalom ellenére az előző évhez képest tavaly csak mérsékelten csökkent az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum bolti eladása a mennyiséget tekintve.

A piackutató szerint a napi fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmi vállalatok aktivitását tükrözi a tévéreklám költési toplista: tavaly 3,38 millió reklámot sugároztak, ebből több mint egyharmad, 1,27 millió jutott az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok gyártóira, csaknem 90 ezer pedig a boltláncokra.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!