A vártnál nagyobb profitra tett szert üzleti évének első felében a brit Tesco. A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi hálózata elsősorban ázsiai érdekeltségeinek köszönheti a növekedést, Amerikában veszteséges volt a csoport, Európában mérsékelt sikereket ért el a társaság.
Az augusztus 29-ével végződött 26 hétben, azaz a csoport üzleti évének első felében az adózott eredmény 1,027 milliárd fontsterling volt, 1,3 százalékkal több az egy évvel korábbi 1,016 milliárdnál. A nettó árbevétel 9,3 százalékkal 27,8 milliárd fontra emelkedett, az adózás előtti eredmény 8,6 százalékkal 1,57 milliárd fontra nőtt, miközben elemzők 1,5 milliárdot vártak.
Ázsiában 38 százalékkal 4,4 milliárd fontserlingre nőtt a bevétel, az értékesítésből származó profit 21 százalékkal 175 millió fontra emelkedett.
Az Egyesült Államokban 85 millió font veszteséget könyvelt el a csoport, a profit 41,7 százalékkal zsugorodott, Európában 0,9 százalékkal 4,77 milliárd fontra nőtt a bevétel, az értékesítésből származó nyereség 5 százalékkal 191 millió fontra esett.
A társaságnál nagy reményeket fűznek a jelenleg a bevétel 23 százalékát kitevő külföldi piacoknak, ahol ezt az arányt két éven belül 30 százalékra akarják feltornázni. A Tesco a negyedik helyen szerepel a világ kiskereskedelmi láncainak sorában a Deloitte Touche Tohmatsu idei listája szerint az amerikai Wal-Mart, a francia Carrefour és az amerikai Home Depot mögött.
MTI/Menedzsment Fórum