2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vasúti közlekedés részarányának növelése az egyik legfontosabb prioritás Magyarország közlekedéspolitikájában - mondta Szűcs Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) főosztályvezetője a "Magyar Közlekedés 2008" konferencián csütörtökön Budapesten.

A főosztályvezető hozzátette, hogy 2013-ig egy környezetbarát, fenntartható vasúti rendszer kialakítása a cél, amely a jelenleginél jobb minőségű szolgáltatásokat nyújt és szélesebb réteg számára elérhető. A magyarországi vasúti hálózat sűrűsége meghaladja az Európai Unió átlagát, minősége azonban elmarad az EU 15 országokétól.

Hozzátette: a vasúti közlekedés nem gazdaságos, így nem lehet versenyképes más közlekedési szolgáltatásokkal szemben. A főosztályvezető szerint az elővárosi vasúti közlekedésben ütemes menetrendet kell kialakítani és az átlagsebességet óránként 100 kilométerre kell emelni.

Az InterCity vonatok átlagsebességét a jelenlegi 75-ről 130 kilométerre kell növelni óránként, a nemzetközi viszonylatban pedig napi 2-3 vonatpár indítása szükséges. Az áruszállításban a határátlépési időket csökkenteni kell, a jelenlegi, mintegy három óráról egy órára, illetve az is fontos, hogy a késések 90 százaléka 30 percnél rövidebb legyen - sorolta.

A közúti közlekedést illetően Szűcs Lajos kiemelte, hogy Magyarország helyzete - fekvése miatt - kedvező, azonban a forgalomnövekedés a legutóbbi időkig meghaladta a kapacitásbővítés ütemét. A felmérések szerint még 2020-ban is a fővárosból kiinduló sugárirányú forgalom lesz a meghatározó, Magyarország fontos tranzit-ország marad - mondta.

A fontosabb közlekedéspolitikai célok közé sorolta a pályaszerkezet megerősítését, a hiányzó nemzetközi és országos úthálózati kapcsolatok pótlását és az elérési idők csökkentését.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!