3p

Az internetes keresők piacán az elmúlt évtizedben többen próbáltak a Google kihívójává válni, ám ez senkinek sem sikerült. Most egy újabb jelölt pályázik a keresőóriás babérjaira, akik viszont akár a társkeresést is forradalmasíthatják.

Kivel ne fordult már elő, hogy a Google keresőjébe beütött szó vagy mondat után kapott információáradat "elsodorta". Hiába sorol fel ugyanis a kereső esetenként milliós nagyságrendű találatot, ez olyan mennyiség, amit nem tudunk áttekinteni. Ha az első oldalon felsoroltak nem adnak választ a kérdésünkre, akkor jó eséllyel sikertelen lesz számunkra a keresés.

A probléma nem egyedi, a Google is igyekszik folyamatosan fejleszteni, most azonban egy startup a legújabb technológiák révé ígér eredményesebb keresést. A Node nevű cég, azt ígéri, hogy a mesterséges intelligencia révén új metódussal lehet majd keresni. A Google módszer alapján most az egyes weboldalakat (illetve azok tartalmát) indexálják, illetve különböző elvek alapján magukat az oldalakat súlyozzák így alakul ki a találati lista. A Node módszere szerint viszont az az emberek, a helyek, a termékek és a vállalatok indexálását végzi, és ezen adatok felhasználásával kapcsolja össze az ügyfeleket a lehetőségekhez. A hírek szerint a startupnak eddig félmilliárd profilja van. A vállalat szerint az általuk alkalmazott mesterséges intelligencia megérti az emberek és a vállalatok közötti kapcsolatokat, és képes összedolgozni az adatsorát az ügyfél személyes adataival.

Falon Fatemi a Node alapítója

A Node első körben üzleti felhasználókat céloz meg, és a termék hatékony lehet az értékesítés támogatásában. Szerintük az adatbázisukban lévők számára a kereső képes releváns találatokra olyan kérdések esetén, mint a „Milyen vállalatot érdekelhet leginkább a termékünk?” A Node azt is megmondja az ügyfélnek, hogy kivel kell kapcsolatba lépni, megindokolja miért az adott választ adta a kérdésre, és még azt is, hogy mit mondjon, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az adott lehetőségből.

A cég vezetője egy fiatal nő, Falon Fatemi, aki azt vallja, hogy a hagyományosnak mondható keresők nagyon jó termékek, ha tudjuk, hogy mit keresünk. Amikor azonban nem egy konkrétumról van szó, akkor nehéz eligazodni a szembe jövő információ tömegében. Az adatok mennyisége pedig elképesztő mennyiségben növekszik, ma egy nap alatt jön létre annyi, mint korábban évtizedek, vagy akár évszázadok alatt.

Hogy a cég által fejlesztett termék nem csupán egy fiatal informatikus "lázálma", azt jelzi, hogy komoly befektetők állnak sorba, hogy tulajdonosok legyenek. A Szilícium völgy egyik legismertebb milliárdosa Mark Cuban, akit sokan a Dallas Maverics NBA kosárlabda csapat tulajdonosaként ismernek befektetési alapja révén már közel 11 millió dollárral beszállt a Node-ba. Az érdeklődés azért sem véletlen, mert a vállalat már most is termel bevételt, az általuk rövid távon elérhető bevételt pedig 4 milliárd dollárra becsülik.

Ugyanakkor a potenciális lehetőségek tárháza a szakértők szerint gyakorlatilag kimeríthetetlenek. A legtriviálisabb példaként a világ legnépszerűbb társkeresőjét, a Tindert említik, ahol a felhasználók maguk értékelik a "felkínált" hölgyeket és urakat. Amennyiben a technológia bizonyít, akkor például a jobbra balra húzogatást is meg lehet spórolni.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!