Várakozását az igazgató arra alapozta, hogy a tavalyi első két negyedévi zsugorodás után az év második felében fölfelé indult a piac, decemberben az Opel már 15 százalékos részarányt tudott elérni a Magyarországon forgalmazott márkák között.
Kovács Tamás beszámolt arról, hogy 2010-ben 5.501 új Opelt értékesített a márkakereskedői hálózat, ez 10,45 százalékos piaci részarányt jelent, és a második helyhez elegendő a márkák között. A személygépkocsiknál az eladott Opelek száma az összpiacit kissé meghaladó mértékben, 28 százalékkal mérséklődött, a haszonjárművek eladását viszont több mint 50 százalékkal, 290 darabbal sikerült növelni.
Ugyanakkor átrendeződött az értékesítés szerkezete: előtérbe kerültek a flottavásárlók és a céges ügyfelek. Az összpiacon belül a céges ügyfelek aránya 71 százalék volt tavaly, két évvel korábban még 45 százalék. Az igazgató megjegyezte: a magánértékesítésben az Opel volt a legnépszerűbb márka Magyarországon tavaly. Hozzátette, hogy a kereskedelmi szervezet tevékenyégének 1991. januári indulása óta, az elmúlt 20 évben összesen 363.402 Opelt értékesített Magyarországon.
Solt Tamás, a General Motors Powertrain Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ügyvezetője arról számolt be, hogy megkezdődött a tavaly ősszel bejelentett, félmilliárd eurós új projekt előkészítése Szentgotthárdon. Egyelőre az épületek előkészítése folyik, de a nyáron már érkeznek az új gépek, és még az idén 100 új munkatársat vesznek fel.
Reinald Hoben, az Opel/Vauxhall cég alelnöke tavaly szeptemberben jelentette be Budapesten, hogy 500 millió eurós beruházással bővítik a szentgotthárdi motorgyárat. A tervek szerint a bővítés eredményeként három új motorcsalád gyártása kezdődik meg, s ezzel a gyár kapacitása évi 500 ezer darabra nő a jelenlegi 460 ezerről. Az új részleg termelése 2012-ben indul, és a teljes kapacitást 2015-re éri el. A projekt mintegy ezer új munkahelyet teremt.
MTI