Az irodaépület kiválasztása során az [ajanlo=50][igazitas=left/]első lépés a mérhető tényezők vizsgálata, melynek alapja a bérelhető nettó és bruttó alapterület meghatározása. Ma már nemzetközi előírások alapján határozzák meg az alapterületet. A tanácsadás második lépése a környezet elemzése. A zaj, a tisztaság, a szomszédos üzletek jellege, a helyi lakosság összetétele mind olyan kérdés, amelyről főleg benyomások és vélemények fogalmazhatók meg, még ha léteznek is számszerűsíthető információk. A munka harmadik lépése a bérleti feltételek kialakítása és a bérlői érdekvédelmet is biztosító bérleti szerződés készítése.
Fontos, hogy az épületen belül olyan funkcionális környezet legyen, amely minőséget, színvonalat és dinamikus életfelfogást sugároz, így például kell a szauna, a fitneszterem vagy egy biobüfé. Az ilyen munkakörnyezet nemcsak a dolgozókat ösztönzi, hanem ezzel a vállalat egyúttal üzen a külvilágnak, az üzleti partnereknek is, írja a Világgazdaság.
Összetett folyamat az irodaház kiválasztása
A cégek jelentős része alkalmaz olyan tanácsadót, aki a vállalat szempontrendszerei alapján elemzi a kijelölt irodaház gazdasági és funkcionális tulajdonságait, illetve várható emocionális hatását a dolgozókra, írja a Világgazdaság.