2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hirdetési bevételekre alapozott internetes tartalomszolgáltatás az előzetes várakozásoknál gyengébben teljesít. Kérdés azonban, hogy megoldást hoz-e az előfizetés bevezetése?

Az internetes tartalomszolgáltatás előfizetéses modelljét nem csak az olvasók utasítják el. Barry Parr média tanácsadó az IDC e-kereskedelmi kutatásainak vezetőjeként, a News.com társalapítójaként, illetve az első on-line napilap, az San Jose Mercury News egyik létrehozójaként kívülről-belülről megismerhette az on-line "lapkiadás" problémáit.

Parr szerint az ingyenes média egyáltalán nem új keletű találmány, hiszen például a kereskedelmi televíziós programokért sem fizetünk, azok a reklámokból tartják el magukat. (Az előfizetési díjat a műsorszóró vállalatnak fizetjük.) A web gazdasági sajátosságaiból egyenesen az következik, hogy több pénz rejlik az ingyenes, mint a fizetős tartalomban. Ahhoz azonban, hogy ezt ki lehessen aknázni, a kiadóknak át kell alakítani költségstruktúrájukat.

Az on-line kiadványok fix költségei (szerver, szerzők, szerkesztők) viszonylag magasak. (A nyomtatott lapok internetes változatánál ezt csökkenti, hogy az információszerzés, az írás és a szerkesztés költségei az off-line újság bevételeiből már megtérültek.) A terjesztés költségei viszont alacsonyak, a publikált oldalak, illetve az olvasók számától alig függenek. Minél több helyre jut el az on-line újság, annál alacsonyabbak az egy olvasóra eső költségek. Az előfizetés bevezetésekor az olvasók száma radikálisan visszaesik, a költségek viszont változatlanok maradnak.

Parr szerint több időre van szükség ahhoz, hogy kialakulhasson az on-line tartalomszolgáltatás működő modellje. Ennek szerves része az on-line hirdetési piac stabilizálódása is. Vélemény szerint azok a magántulajdonban levő, vagy szorosan kézben tartott tartalomszolgáltatók számíthatnak sikerre, amelyek képesek alacsonyan tartani az egy oldalletöltésre (page view) eső fix költségeiket. Rajtuk kívül még a pályán maradhatnak a nagyon speciális célközönségre fókuszáló, ezért a hirdetőktől sok pénzt beszedni képes kis kiadványok. A köztük elhelyezkedő közepeseknek hosszútávon nincsenek esélyeik.

Úgy tűnik , a kiadók máshogy gondolják...

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!