A társaságnál abban bíznak, hogy mire a termelés felfut, a kelet-közép-európai térségben javulnak majd az építőipar pozíciói és a jelenleginél ismét több cementre lesz szükség, mondta a Napi Gazdaságnak Merkl István műszaki igazgató. Ettől függetlenül már vizsgálják, hogy a baranyai településen készülő cementet - elsősorban depók, úgynevezett relék közbeiktatásával - milyen távolságra tudják majd gazdaságosan elszállítani. Az biztos, hogy a hazai piacon kívül a környező országokat is megcélozzák. Merkl elmondta, hamarosan döntenek arról, hogy ki működtetheti azt az új vasútvonalat, amely a többek között kínai gyártmányú berendezésekkel felszerelt gyárat köti össze Szentlőrinccel, illetve azzal a bükkösdi bányával, amelynek gépesítése épp a napokban kezdődik.
Az új, 230 millió eurós költséggel felépülő cementmű szén- és petrolkoksz-tüzeléses lesz, s az is valószínű, hogy az alapanyagot kezdetben importból, várhatóan Lengyelországból, illetve Ukrajnából szerzik be. A műszaki igazgató ugyanakkor hozzátette, továbbra sem tettek le arról, hogy később a Mecsekben kitermelt szenet használjanak. Elkezdődött a munkaerő-toborzás is. A cementgyár és bánya több mint 130 dolgozót foglalkoztat majd. Többek között diszpécsereket, műszerészeket, villanyszerelőket és gépkezelőket keresnek.
A Strabag még 2003-ban jelentette be, hogy bükkösdi bányájának mészkővagyonára alapozva cementgyárat kíván építeni a térségben. A beruházást eredetileg a bánya mellett szerették volna megvalósítani, ám a helyiek több népszavazáson is nemet mondtak az üzemre.