2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Airbus - a Boeinggel folyó támogatási vita ellenére - uniós szubvenciót vár az A350-es repülőgéptípusához.

Az Airbus vezetője a Wall Street Journal Europe hétvégi számában úgy nyilatkozott, hogy a támogatás esetében nem szükségről, vagy "szegénységről" van szó, hanem a riválisok egyenlő kezeléséről. Ezzel Gustav Humbert a Boeing 787-eshez adott amerikai szubvencióra utalt.

[ajanlo=538][igazitas=right/]A Kereskedelmi Világszervezet (WTO) a mexikói Mateo Diego-Fernandezt nevezte ki közvetítőnek az Airbus-Boeing szubvenciós vitában. Diego-Fernandeznek - aki Mexikó WTO-képviselőhelyettese - hatvan nap áll rendelkezésére az információgyűjtésre.

Május végén az amerikai kormány kifogásolta az Airbus esetleges állami támogatásának az ügyét. Rob Portman amerikai kereskedelmi főmegbízott akkor bejelentette: az Egyesült Államokat az aggasztja, hogy az Európai Unió 1,4 milliárd euró támogatásban akarja részesíteni az új Airbus A350-est, ami vetélytársa lenne az új Boeing 787-esnek.

Röviddel ezután az Európai Unió ellenpanaszt nyújtott be a Boeing konszern ellen a WTO-nál, azzal vádolva az amerikai céget, hogy az törvénytelenül jut állami támogatáshoz. EU adatok szerint a Boeing 1992 óta mintegy 29 milliárd dollár közvetett és közvetlen támogatást kapott - írta az MTI.

Néhány nappal ezelőtt Budapesten járt Christian Scherer. Az Airbus alelnöke az mfor.hu-nak adott exkluzív interjúban elmondta: jelenleg is folynak a tárgyalások az Egyesült Államok és az EU vezető illetékesei között. "Az EU és az USA 1992-ben aláírt egy kétoldalú szerződést speciálisan a civil légiközlekedésre vonatkoztatva. Ehhez cégünk szigorúan tartotta magát, az amerikaiak viszont továbbra is átláthatatlan szubvenciókkal éltek: a NASA kutatási költségvetésétől kezdve különféle katonai szerződésekig" - mondta.

"A jelenlegi helyzet szerint az Airbusnak adott állami támogatás szabályozás alatt áll, a Boeingnek adott indirekt szubvenció viszont nem. Tisztában vagyunk ezek létezésével, mégha az amerikaiak ezt próbálják is elhallgatni. Célunk, hogy a közvetett támogatások váljanak láthatóvá, és egyúttal szorítsák keretek közé azokat" - tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!