2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hirdetési szektort nyomasztó recesszióval szemben a public relations profilú cégek növekvő bevételekre számíthatnak.

Piaci elemzők szerint a három éve az USA-ból elindult folyamat tavaly már elérte Európát is. A hirdetési büdzséiket megnyirbáló reklámozók egyre inkább a píártól várják piaci pozícióik erősödését.

A világpiacon vezető pr-cégek közül 1999-ről 2000-re mindössze kettőnek kellett néhány százalékos csökkenést regisztrálnia -- derül ki a PR World brit szaklap toplistájából. Az élboly többi tagjának forgalma töretlenül és nem is kis mértékben -- a táblázat tanúsága szerint akár 60-90 százalékkal is -- növekedett.

Még erőteljesebb a bővülés az európai piacon, amelyen például a Hill and Knowlton megkétszerezte előző évi forgalmát. Mindazonáltal van még tér a növekedéshez: a PR World például a pr-szempontból különlegesen fejlettnek értékelt brit és máris kissé túlzsúfoltnak értékelt olasz piaccal szemben a fellendülők között említi Német- és Franciaországot, valamint a kelet-európai régió államait. Utóbbiakban különösen a küszöbönálló EU-csatlakozással összefüggésben jósolja a pr-szolgáltatások iránti igény fölerősödését.

Mint azt Sági Zsolt, a 628 egyéni tagot számláló Magyar PR-Szövetség (MPRSZ) elnöke a Világgazdaságnak elmondta, az MPRSZ elsősorban a szakmai érdekvédelmet tekinti fő feladatának, hazai toplisták készítésére egyelőre nem vállalkoznak. Sági szerint a magyar piac pontos méreteiről egyelőre "senki nem tud biztosat", megítélése szerint a csúcson lévő 10-15 cég éves árbevétele 350-400 millió forintra becsülhető, az elnök szerint ebben még bőven van növekedési lehetőség. Rátky György, a Rátky és Társai Kft. ügyvezetője cégének napi tapasztalatai alapján már érzékeli, hogy a nemzetközi trenddel összhangban itthon is növekedni kezdett a pr-szolgáltatások iránti kereslet. Sárosi Péter, a 12 éve működő Public Press Kft. ügyvezetője szintén a piac bővülésével járó érdemi elmozdulásra számít. Véleménye szerint a megbízók egyre nagyobb része ismeri fel, hogy üzeneteit a korábbinál jobban kell célozni, és ennek megfelelően a pr -- különösen a kis vagy speciális célcsoportok elérésében -- hatékonyabb lehet a hagyományos reklámnál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!