2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hirdetési szektort nyomasztó recesszióval szemben a public relations profilú cégek növekvő bevételekre számíthatnak.

Piaci elemzők szerint a három éve az USA-ból elindult folyamat tavaly már elérte Európát is. A hirdetési büdzséiket megnyirbáló reklámozók egyre inkább a píártól várják piaci pozícióik erősödését.

A világpiacon vezető pr-cégek közül 1999-ről 2000-re mindössze kettőnek kellett néhány százalékos csökkenést regisztrálnia -- derül ki a PR World brit szaklap toplistájából. Az élboly többi tagjának forgalma töretlenül és nem is kis mértékben -- a táblázat tanúsága szerint akár 60-90 százalékkal is -- növekedett.

Még erőteljesebb a bővülés az európai piacon, amelyen például a Hill and Knowlton megkétszerezte előző évi forgalmát. Mindazonáltal van még tér a növekedéshez: a PR World például a pr-szempontból különlegesen fejlettnek értékelt brit és máris kissé túlzsúfoltnak értékelt olasz piaccal szemben a fellendülők között említi Német- és Franciaországot, valamint a kelet-európai régió államait. Utóbbiakban különösen a küszöbönálló EU-csatlakozással összefüggésben jósolja a pr-szolgáltatások iránti igény fölerősödését.

Mint azt Sági Zsolt, a 628 egyéni tagot számláló Magyar PR-Szövetség (MPRSZ) elnöke a Világgazdaságnak elmondta, az MPRSZ elsősorban a szakmai érdekvédelmet tekinti fő feladatának, hazai toplisták készítésére egyelőre nem vállalkoznak. Sági szerint a magyar piac pontos méreteiről egyelőre "senki nem tud biztosat", megítélése szerint a csúcson lévő 10-15 cég éves árbevétele 350-400 millió forintra becsülhető, az elnök szerint ebben még bőven van növekedési lehetőség. Rátky György, a Rátky és Társai Kft. ügyvezetője cégének napi tapasztalatai alapján már érzékeli, hogy a nemzetközi trenddel összhangban itthon is növekedni kezdett a pr-szolgáltatások iránti kereslet. Sárosi Péter, a 12 éve működő Public Press Kft. ügyvezetője szintén a piac bővülésével járó érdemi elmozdulásra számít. Véleménye szerint a megbízók egyre nagyobb része ismeri fel, hogy üzeneteit a korábbinál jobban kell célozni, és ennek megfelelően a pr -- különösen a kis vagy speciális célcsoportok elérésében -- hatékonyabb lehet a hagyományos reklámnál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!