A kis- és középvállalkozások számára nagy erőpróbát jelent megfelelni a gyorsan változó világ kihívásainak. Ilyenkor a pénzügyekben a szokásosnál jobban felértékelődik a tanácsadás szerepe, melyek révén a cégek segítséget kapnak a megfelelő banki megoldások megtalálásában.
Kapcsolatok erősítése
Az ügyfél és bank közötti kapcsolat szorosabbá tételét célozza a Raiffeisen Bank rendezvénysorozata, az Üzlettárs Klub, mely idén négy alkalommal került megrendezésre - a sorozat pedig jövőre is folytatódik, hiszen 2011. őszétől 2012. tavaszáig szinte minden megyeszékhelyre terveznek egy-egy ilyen eseményt.
A konferencia célja, hogy a résztvevő szakértők fontos információkkal, tanácsokkal segítsék a vállalkozásokat döntéshozatalaikban, továbbá az esemény lehetőséget kínál arra is, hogy a meghívott ügyfelek a bank jelenlévő képviselőivel kötetlen formában is beszélgessenek problémáikról, a jövőről és a terveikről.
Átfogó információk hasznos tanácsokkal
A rendezvényen a kkv-szektor lehetőségei mellett az aktuális hazai és nemzetközi makrokörnyezeti trendekkel, kilátásokkal is megismerkedhetnek a résztvevők. Az általános információkon túl jó tanácsokat kapnak a cégvezetők a bankszámla választáshoz épp úgy, mint a finanszírozáshoz.
A legutóbbi budapesti eseményen a hitelekkel kapcsolatban felmerült aktuális kérdések: a hitelkérelem elbírálása során melyek a legfontosabb szempontok, illetve mit tehet a vállalkozó, ha átmeneti gond jelentkezik a hitel visszafizetésénél?
A Bank a kockázati értékelés során elsősorban a pénzügyi adatokat, a piaci helyzetet valamint a tulajdonosi elkötelezettséget és kockázatvállalást vizsgálja. Kiemelt szempont, hogy a hitel célja gazdaságilag megalapozott, és az ügyfél alaptevékenységből levezethető legyen.
"Finanszírozás céljából a stabil cash-flow-val illetve jövedelemtermelő képességgel valamint megfelelő törlesztési kapacitással bíró, átláthatóan és sikeresen működő kis-és középvállalkozásokat keressük" – összegezte Dercsényi György, a hitelintézet kisvállalati üzletágért felelős vezetője.
Amennyiben mégsem az előzetes üzleti tervnek megfelelően alakul a gazdálkodás és a hitel visszafizetését veszélyeztető gondok jelentkeznek, akkor is nagyon fontos a transzparencia és a bizalmon alapuló együttműködés. Minél előbb jelzi az ügyfél a várhatóan felmerülő fizetési nehézségeit, annál nagyobb a bank mozgástere, és az esetek többségében – egyedi vizsgálat alapján – sikerül a megváltozott fizetőképességnek megfelelő átstruktúrálási megoldást találni.
(X)