3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyurcsány Ferenc népes vállalkozói delegációval látogatott szeptember elején Kínába. Az utazás kapcsán az mfor.hu annak próbált utánajárni, mekkora eséllyel indulnak a végtelen lehetőségeket kínáló ország piacának meghódítására a hazai vállalatok.

Kis rész is nagy a kínai piacon

Ezt a véleményt osztotta a Synergon Informatikai Rt. elnöke, Czakó Ferenc is: "A kínai piac ma már sokkal igényesebb, mint néhány évvel ezelőtt, ezért megfelelő színvonalú termékkel vagy szolgáltatással lehet csak sikerrel megjelenni."

Mások szerint viszont ez is kevés lehet az eredményes üzletkötéshez, mivel fél, legkésőbb egy év alatt a kínai ipar bármit képes lemásolni, s töredék áron állítja elő ugyanazt a terméket. "Az árban kevéssé tudjuk felvenni a versenyt, ezért azokat a piaci réseket kell megtalálnunk, ahol esélyesek lehetünk"- fogalmazott K. Szabó Imre.

Lyukak a Kínai Falon

Ilyen piaci rést próbál betömni a Megatrend Innovációs Díjat nyert terméke, amellyel a 2006-os olimpia biztonsági rendszerét lehetne erősíteni. A paksi atomerőművi referenciával rendelkező cég jó esélyt lát a kínai megjelenésre, mivel a biztonsági rendszert ezen a területen is sikerrel hasznosíthatnák. Kínában pedig a következő években ötszörösére emelkedhet az atomenergia termelés. A néhány napos kinntartózkodás alatt a Megatrend felvette a kapcsolatot az Olimpiai Bizottsággal, de tárgyaltak állami és privát cégekkel is.

Míg a hematológiai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. a speciális termékek piacán rúghat labdába, addig a Graboplast a Megatrendhez hasonlóan az olimpiát próbálja "meglovagolni". A vállalat reméli, hogy az ötkarikás játékok hivatalos beszállítója lesz.

A vezetők tehát próbálkoznak. Némelyek csak kínai megjelenésben gondolkodnak, míg mások olyan partneri együttműködésben, mely nem zárja ki a kínai fél közép-európai megjelenését sem. "Kína egyre meghatározóbb szereplője az információtechnológiai szektornak. Nem csupán óriási felvevőpiaca, hanem az ott működő ICT (Information and Communication Technology) cégek csúcstechnológiai termékei miatt is. Ezek az eszközök minőségük és igen versenyképes áruk miatt egyre keresettebbek a közép-kelet-európai régióban, ahol a Synergon-csoport tevékenykedik"- mondta Czakó Ferenc.

Az elnök hozzátette, a kínai megjelenés lehetőségét is keresi a vállalat. A fennálló kapcsolatokról beszélve pedig kiemelte: a cég tavasszal regionális rendszerintegrátori megállapodást kötött a Huawei-el. Az együttműködés jegyében a napokban nyitják meg a cég oktatóközpontját, amely a régióban elsőként kínál informatikai szakemberek számára a kínai vállalat termékeire vonatkozó képzést.

Azok a társaságok tehát, melyek éreznek magukban elég kitartást, kellően megalapozott anyagi háttérrel rendelkeznek és elszántak egy hatalmas ország piacának "leigázására", bátran próbálkozhatnak. Ha bejön, akár el is cserélhetik jelentős hazai piaci részesedésüket a kínai egy-két százalékra.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!