385 ezren voltak
A nulladik napi Prince-koncertet és a Magyar Rádió Szimfonik Live koncertet is figyelembe véve az előző évinél valamivel többen, összesen 385 ezren voltak az idei Sziget fesztiválon - derül ki az Est Média által hétfőn közzétett beszámolóból. Emellett a mínusz első napon tartott Gesztiválon további 35 ezren mentek ki a Hajógyári szigetre.
A Sziget többségi tulajdonosa arról is beszámolt, hogy az első becslések alapján az elmúlt évekkel ellentétben az idén veszteséggel zárt a fesztivál, ugyanakkor az egyre nagyobbra hízó rendezvény-portfóliónak köszönhetően a Sziget Kft. várhatóan idén is nyereséges lesz, hiszen a VOLT fesztivál és a Balaton Sound sikere részben ellensúlyozta a budapesti rendezvény veszteségét.
"A Sziget Fesztivál veszteségének okai egyrészről a költségek növekedésében, másrészt a látogatószám nem kellő mértékű emelkedésében keresendőek" - állapítja meg a Sziget tulajdonosa. Kiadási oldalon többletként jelentkezett a nulladik napi Prince-koncert költsége, a fővárosnak fizetett közterület használati díj és a részben az elmúlt időszak külföldi (norvég tragédia) és belföldi (a fesztivál területére tervezett tüntetések) körülményei miatt a közönség zavartalan szórakozása érdekében megnövelt biztonsági- és egyéb óvintézkedések költségei.
A bevételi oldalon a külföldiek által vásárolt hetijegyek száma emelkedett, idén már az eladott bérletek mintegy 80 százalékát határainkon túl vették meg. A napijegyek eladása azonban nem növekedett a várt ütemben, különösen a nulladik napi Prince-koncert okozott csalódást, melyre mindössze 10 200 jegyet adtak el. "Ez valószínűsíthetően nagyban betudható annak, hogy a rendezvény célcsoportját különösen érzékenyen érintették az elmúlt hetekben hirtelen kialakult rendkívül kedvezőtlen svájci frank/forint árfolyamhatások" - állapítják meg a tulajdonosok.
A szervezők ugyanakkor úgy gondolják, hogy a veszteség ellenére Prince fellépése jó húzás volt, hiszen így a fesztivál a következő években mind a program összeállítása, mind a közönség érdeklődése és részvétele szempontjából kedvezőbb helyzetben lesz. Éppen ezért a mostani veszteség akár befektetésként is felfogható.
A VOLT és a Balaton Sound húzott idén
Pozitív fejleményként értékelhető az is, hogy 2011-ben a Sziget fesztivál esetében is – csakúgy mint az egy hónappal korábban megrendezett soproni VOLT fesztiválnál és a zamárdi Heineken Balaton Soundnál – nőttek a szponzorációs bevételek. Ehhez nagyban hozzájárult a bevezetett márka – vélik az Est Médiánál.
A tulajdonos hozzátette: a két másik fesztivál elszámolása már a végéhez közeledik, az előzetes számok alapján több százmillióval haladták meg tavalyi nyereségüket, ezzel kompenzálhatták a Sziget veszteségét. "Természetesen a célunk az, hogy a portfólió minden eleme külön-külön is nyereséges legyen. Ennek megfelelően már a pontos elszámolások rendelkezésre állását megelőzően is át kell tekinteni az idei tapasztalatokat, továbbá elemezni kell, hogy milyen változtatások
szükségesek annak érdekében, hogy a rendezvény-portfólió zászlóshajójaként szolgáló Sziget fesztivál újra nyereségessé váljon" - olvasható a közleményben.
Az Est Média szerint pozitív, hogy az elmúlt másfél évtizedben mindössze másodszor fordult elő, hogy a Sziget veszteséges legyen, illetve szerintük az idei különleges év volt, "feltehetően egyszerre nem visszatérő körülmények voltak negatív kihatással" az eredményre.
mfor.hu