3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kínai Martin Motors autógyár azt tervezi, hogy négy-öt év múlva gyárat hoz létre Romániában. A cég romániai képviseletének marketing igazgatója szerint egy olcsó szedán modell gyártását telepítenék Romániába, ami elsősorban a Dacia Logannak teremtene konkurenciát.

Az európai fapados autógyártás fellegvára lehet Románia, ha a kínai Martin Motors autógyár valóban beindítja a termelést az országban. A tervek szerint legkésőbb öt év múlva felépül az olcsó autókat gyártó üzem. A kínai cég elsősorban a francia Renault érdekeltségbe tartozó Dacia Logan számára jelenthet konkurenciát, amely már most is nagyon alacsony áron, egyes modelleket kétmillió forintos ár alatt tud értékesíteni Romániában és a szomszédos országokban.

Jön a Buborék

A kínai vállalat gyártja egyébként azokat a SUV CEO városi terepjárókat is, amelyeknek az értékesítését megkezdte Romániában. Ebből a típusból eddig harmincat autót adtak el, jövőre ötszáz-hatszáz darabot kívánnak értékesíteni a "szalonterepjárókból". A SUV CEO-n kívül decemberben két új autót terveznek piacra dobni Romániában, egy háromajtós, UFO névre hallgató SUV modellt, és egy városi kisautót, aminek Bubble (Buborék) a neve.

A Martin Motors nem az egyetlen kínai cég, amely be akar törni a kelet-európai piacra: két éven belül eláraszthatják a térséget az amerikai Chrysler és a legnagyobb kínai autógyár, a Chery közösen kifejlesztett autói. Erről még a nyáron írt alá megállapodást az amerikai és a kínai vállalat.

Nem fáklyásmenet

A gyártási és forgalmazási együttműködés keretében első lépcsőben a cégek kisebb városi autókat terveznek gyártani, valószínűleg Dodge márkanéven, de később az együttműködés kiterjedhet más Chrysler modellek gyártására is. A Dodge-modelleket Kínában gyártják majd, ellentétben a Bubble kisautóval. A Chery saját márkájú autóit már húsz országba exportálja főként Dél-Kelet-Ázsiába, Afrikába és a Közel-Keletre, az Egyesült Államokban és Európában azonban eddig nem sok sikerrel járt.

Más kínai autómárkáknak egyelőre nem sikerül diadalmenetben betörniük Európába: nyáron a lesújtó töréstesztek miatt vontak vissza Belgiumban egy kínai autómárkát, a Mercedesre emlékeztető Brilliance BS6-ost. Európai fogyasztóvédelmi szervezetek és autóklubok törési tesztjén a modell mindössze egy csillagot kapott a lehetséges ötből. Abban a kategóriában, amelybe a Brilliance-t sorolták, a szokásos értékelés négy-öt csillag.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!