Az átlagos felhasználók manapság a mobilozással töltött idő alig felében beszélgetnek egymással. Ehelyett sokkal szívesebben küldenek szöveges (40 százalék), illetve multimédiás üzenetet (6 százalék), vagy interneteznek a mobiltelefonjuk segítségével (7 százalék). Talán nem meglepő, hogy a japánok töltik a legkevesebb időt a mobilon csevegéssel: a mobilozási időnek csupán 24 százalékát.
A mobilfelhasználói szokásokban beállt drámai változás oda vezetett, hogy a fogyasztók elkezdtek élénken érdeklődni a minőségi tartalmak iránt (zene, sportok, televíziós és mozielőzetesek). Mindez óriási lehetőség a hirdetők számára, mivel a kutatás szerint az emberek a tartalomhoz kapcsolódó hirdetéseket találják a reklámozás leginkább elfogadható formájának.
A most nyilvánosságra hozott tanulmány második elemzésében a digitális témákat vizsgálta a Universal McCann.
Az ez év júliusában tízezer résztvevő bevonásával készült tanulmány szerint a következő nagy durranás a mobiliparban a televízió megjelenése lesz a mobiltelefonok képernyőjén; jelenleg a megkérdezettek nyolc százaléka próbálta már ki a mobil TV-t, de 33 százalékuk használná szívesen.
"A kutatás egyértelműen óriási lehetőségeket jelez előre a médiatulajdonosok, kereskedők és reklámszakemberek számára. A piacon jelentős kereslet jelentkezett a megfelelő tartalom és szolgáltatások iránt, mely azonban kielégítetlen marad. Ezt a hiányt a felhasználók gyakran illegális tartalmakkal pótolják. A tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés kialakításával a reklámszakemberek a korábbinál is jobb kapcsolatot tudnak kiépíteni a fogyasztókkal” - közölte Tom Smith, a Universal McCann EMEA kutatási menedzsere.