2p

A General Motors,a Kínában működő legnagyobb külföldi autógyártó vállalat bemutatta első modelljét újonnan létesített kínai márkaneve, a Baojun alatt.

A kínai piacon értékesített Chevrolet Sail modellen alapuló márka már hazai pályán támaszt közvetlen kihívást a kínai autógyáraknak a GM egyre kisebb városokat célba vevő vidéki terjeszkedési stratégiájának keretében. A kisebb kínai városokban a piacot a hazai gyártók, mint például a BYD és a Geely Automobile Holdings uralják olcsó modelljeikkel.

"A partvidéki nagyvárosokra hamarosan már alig egy negyede jut majd eladásainknak, igazán nagy növekedési ütemre a harmadik és negyedik kategóriásnak nevezett kisvárosokban számíthatunk" - mondta Terry Johnsson, a GM kínai üzletért felelős alelnöke a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.

A GM és kínai partnere, a SAIC Motor már a Sail, a Kínában kapható legolcsóbb külföldi modell bemutatása előtt megkezdte a munkát egy új kínai márkanevet viselő modell kidolgozásán. A Sail 8.600 dollárba kerül és januári bemutatása óta az autót ahogy érkezik, úgy viszik el a vevők a kereskedőktől.

Az első Baojun 630-as modell hétfőn gördült le a szerelőszalagról. Ára még nem ismert. A Baojun jelentése "nemes vagy becses paripa".

Kína a GM legnagyobb külföldi piacává nőtte ki magát. A GM kínai partnereivel, a SAIC Motor és a FAW Group cégekkel együtt az idén már több mint kétmillió autót adott el, ez több mint amennyit egész évre tervezett. A tehetősebb partvidéki városokban a GM továbbra is sikerrel értékesíti viszonylag drága Buick és Cadillac modelljeit, de folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát Chevrolet modellcsaládja legnagyobb felvevő piacán, a kínai belföldi régiókban is. A GM jelenleg 550 Chevrolet márkakereskedővel rendelkezik Kínában. Számuk az elkövetkező 3-5 év alatt akár meg is duplázódhat és a növekedés legnagyobb része a kisvárosokra jut majd.

Márkalogó

A többi külföldi autógyártó is hasonló cipőben jár: saját kínai márkát hoznak létre és egyre inkább a kisvárosi vevőkört veszik célba. A Nissan Motor és kínai partnere a Dongfeng Motor Group például Venucia néven fejlesztette ki saját kínai márkáját.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!