3p

Némileg meglepetést keltett, hogy a Plus Élelmiszer Diszkont Kft. német tulajdonosa, a Tengelmann Csoport 5,5 milliárd forintot beruházva, a Jászberényi úton új raktárbázist és logisztikai központot hozott létre. Az ugyancsak német Lidl pedig tavasszal nyitja meg első boltjait és az ezekhez létesített kiszolgáló logisztikai központot Magyarországon.

Nagyságrendek

A Jászberényi úti logisztikai központ megépítése előtt a Nagyvásártelep adott helyet a Plus raktárainak. Még csak az új központ falai álltak, amikor megkezdték a Jungheinrichtől beszerzett állványrendszer telepítését. A targoncák nagy részét szintén lecserélték, s a LINDE cég által szállított hűtőt és hűtőtechnikát, valamint egyéb "apró-cseprő" dolgokat is beleszámítva, a beruházás értéke erősen közelíti a 6 milliárd forintot.

November elején hozzáfogtak a raktár feltöltéséhez, majd egyetlen hétvége alatt lebonyolították az átköltözést. A központ összesen 26.770 raklapnyi áru - ebből 23.400 raklap szárazáru, 2.500 raklap hűtött ára és 870 raklap mélyhűtött áru - tárolására képes. Napi kapacitása 2.000 raklap, technológiai háttere pedig akár 250 áruház gyors és hatékony ellátását is lehetővé teszi. Méreteit jól érzékelteti az a tény, hogy egy normál méretű futballpálya 8-szor férne el benne.

A Plus logisztikai lánca, ellátórendszere viszonylag egyszerű. Az új raktár elkészültét megelőző időkhöz hasonlítva a jelentős különbséget lényegében a kapacitások között lévő nagyságrendi eltérés okozza. Akkoriban a termékek mintegy hatvan százaléka jutott az üzletekbe a központi raktár érintésével, s olyan negyven százalék közvetlenül a termelőtől, gyártótól. Mára az előbbi arány kilencven százalékra módosult.

A sortimentet, a boltban tartható áruk összetételét természetesen akkor is, most is a központ határozza meg. A kiszállítások gyakoriságát ütemtervben rögzítették, ami függ az egyes üzletek forgalmától, s hogy száraz, vagy friss áru a szállítandó áruféleség. A régi raktárban annyiban egyszerűbb volt a helyzet, hogy hűtött terület létrehozására lehetőség sem mutatkozott, ezért friss áruval sem kellett "bajlódniuk". Így a járatok értelemszerű átalakítása után a legforgalmasabb boltok hetente négyszer, a kisebb forgalmú, távol eső boltok kétszer-háromszor kapnak árut.

A Plus egyébként nem üzemeltet saját gépjárműparkot - soha fel sem merült ez a gondolat. Magyarországon 1992-es létezésük óta a Transporta Kft. szállítja ki az országos hálózatba tartozó boltokba az árut.

Folytatjuk

Forrás: SCM

Kapcsolódó anyagok
5,5 milliárd forintos logisztikai központot avtott a Plus
Magyarország lehet a Lidl áruházlánc regionális központja
Lidl: logisztikai központ Székesfehérváron

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!