A Sab-Miller még múlt évben szerzett 29,4 százalékos részesedést a Harbin Brewery Groupban, a múlt héten pedig további 29 százalékot kívánt megkaparintani, sikertelenül.
Vasárnapra kiderült, hogy a 29 százalékos részt végül a legnagyobb vetélytársnak számító Anheuser-Buschnak sikerült megszereznie, amely 139 millió hongkongi dollárért ütötte nyélbe az üzletet.
A hír hallatán a kikosarazott SAB-Miller szerdán a Harbin összes részvényének megvételére tett 3 milliárd hongkongi dolláros (320 millió euró) ajánlatot, ám a részvényesek ezt is elutasították.
A kínai sörgyár vezetése már korábban bejelentette, hogy véget kíván vetni a SAB-Millerrel kötött "stratégiai partnerségnek". A Harbin szóvivője szerint a konszern szerdai lépése nem más, mint erre a hírre adott "rendkívül izgatott reakció", számolt be a német Welt.
Elemzők szerint a sor most az Anheuser-Buschon van, amely valószínűleg tovább kívánja majd növelni részesedését a Harbinban.
A SAB-Miller és az Anheuser-Busch a 6 milliárd hongkongi dolláros kínai sörpiac két legnagyobb külföldi szereplője. Elemzők szerint 2010-ig évenkénti 6 százalékos növekedésre lehet számítani.
Az 1,3 milliárdos népességű Kínában egy ember átlagosan 19 liter sört iszik meg évente, ami jelentősen elmarad a Dél-Koreában (39 liter), Japánban (53 liter) és Ausztráliában (80 liter) regisztrált értéktől.
(Menedzsment Fórum)
Sörháború folyik a kínai piacon
A világ két legnagyobb söripari konszerne, a SAB-Miller és az Anheuser-Busch éles harcot folytat egymással a kínai Harbin sörgyár megszerzéséért. Az igyekezet nem véletlen: a 6 milliárd hongkongi dolláros kínai sörpiac évenként 6 százalékkal bővül majd.