2p

A világ két legnagyobb söripari konszerne, a SAB-Miller és az Anheuser-Busch éles harcot folytat egymással a kínai Harbin sörgyár megszerzéséért. Az igyekezet nem véletlen: a 6 milliárd hongkongi dolláros kínai sörpiac évenként 6 százalékkal bővül majd.

A Sab-Miller még múlt évben szerzett 29,4 százalékos részesedést a Harbin Brewery Groupban, a múlt héten pedig további 29 százalékot kívánt megkaparintani, sikertelenül.
Vasárnapra kiderült, hogy a 29 százalékos részt végül a legnagyobb vetélytársnak számító Anheuser-Buschnak sikerült megszereznie, amely 139 millió hongkongi dollárért ütötte nyélbe az üzletet.
A hír hallatán a kikosarazott SAB-Miller szerdán a Harbin összes részvényének megvételére tett 3 milliárd hongkongi dolláros (320 millió euró) ajánlatot, ám a részvényesek ezt is elutasították.

A kínai sörgyár vezetése már korábban bejelentette, hogy véget kíván vetni a SAB-Millerrel kötött "stratégiai partnerségnek". A Harbin szóvivője szerint a konszern szerdai lépése nem más, mint erre a hírre adott "rendkívül izgatott reakció", számolt be a német Welt.
Elemzők szerint a sor most az Anheuser-Buschon van, amely valószínűleg tovább kívánja majd növelni részesedését a Harbinban.

A SAB-Miller és az Anheuser-Busch a 6 milliárd hongkongi dolláros kínai sörpiac két legnagyobb külföldi szereplője. Elemzők szerint 2010-ig évenkénti 6 százalékos növekedésre lehet számítani.
Az 1,3 milliárdos népességű Kínában egy ember átlagosan 19 liter sört iszik meg évente, ami jelentősen elmarad a Dél-Koreában (39 liter), Japánban (53 liter) és Ausztráliában (80 liter) regisztrált értéktől.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!