2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Még mindig nem zárult le végérvényesen a MÁV motorvonat tendere, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) augusztus 26-án tart nyilvános tárgyalást az ügyben. A Stadler-Ganz Transelektro páros bizakodik: szerintük a bizottság legutóbbi döntésének indoklása a Bombardier-t teszi felelőssé az előállt patthelyzetért.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Dunai Zoltán, a Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója szerint a konzorcium által ajánlott Flirt típusú vonatok főbb műszaki paraméterekben lényegesen jobbak a konkurens Talent szerelvényeknél. Ezt bizonyítja, hogy a két konstrukció közötti csatát más országokban is sorozatban nyerik. Ez arra vezethető vissza, hogy a Talent 10 évvel ezelőtti konstrukció, míg a Flirt vonatokat jóval korszerűbb technológia felhasználásával tervezték - áll a Stadler lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményében.

A sokat vitatott árképzésről Dunai úgy nyilatkozott, hogy nincs olyan számítási mód, amelyben összesített ajánlatuk ne lenne kedvezőbb a Bombardier-énél. A megadott árajánlatok összegzéséből kiderül, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV-nak összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint.

A Bombardier által kifogásolt - állítólagosan hiányzó - bankgaranciával kapcsolatban a vezérigazgató ismételten kijelentette: nem kívánnak ezekkel az alaptalan kijelentésekkel foglalkozni, hiszen a kiíró által kért időpontokban mindig érvényes bankgaranciát nyújtottak be, így az nem lehet kizáró ok.

A Stadler-Transelektro konzorcium mindezek alapján optimistán várja a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát. Dunai szerint a MÁV-ot 2005. július 4-én újabb kör megtételére kötelező határozat indoklása is kimondta, hogy a törvénytelenséget a Bombardier idézte elő a pályázatok jogszerű elbírálását lehetetlenné tevő ajánlatával. Az indoklás azt is leszögezi, hogy a Stadler ajánlata összességében kedvezőbb.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!