[ajanlo=474][igazitas=left/]Dunai Zoltán, a Ganz-Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója szerint a konzorcium által ajánlott Flirt típusú vonatok főbb műszaki paraméterekben lényegesen jobbak a konkurens Talent szerelvényeknél. Ezt bizonyítja, hogy a két konstrukció közötti csatát más országokban is sorozatban nyerik. Ez arra vezethető vissza, hogy a Talent 10 évvel ezelőtti konstrukció, míg a Flirt vonatokat jóval korszerűbb technológia felhasználásával tervezték - áll a Stadler lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményében.
A sokat vitatott árképzésről Dunai úgy nyilatkozott, hogy nincs olyan számítási mód, amelyben összesített ajánlatuk ne lenne kedvezőbb a Bombardier-énél. A megadott árajánlatok összegzéséből kiderül, hogy a pályázati kiírásban szereplő feltételek mellett a Talent vonatokért, valamint 30 éves üzemeltetésükért és karbantartásukért a MÁV-nak összesen 77,6 milliárd forintot, míg a Flirt vonatok esetében csak 64,6 milliárd forintot kellene fizetnie. A különbség tehát csaknem 13 milliárd forint.
A Bombardier által kifogásolt - állítólagosan hiányzó - bankgaranciával kapcsolatban a vezérigazgató ismételten kijelentette: nem kívánnak ezekkel az alaptalan kijelentésekkel foglalkozni, hiszen a kiíró által kért időpontokban mindig érvényes bankgaranciát nyújtottak be, így az nem lehet kizáró ok.
A Stadler-Transelektro konzorcium mindezek alapján optimistán várja a Közbeszerzési Döntőbizottság határozatát. Dunai szerint a MÁV-ot 2005. július 4-én újabb kör megtételére kötelező határozat indoklása is kimondta, hogy a törvénytelenséget a Bombardier idézte elő a pályázatok jogszerű elbírálását lehetetlenné tevő ajánlatával. Az indoklás azt is leszögezi, hogy a Stadler ajánlata összességében kedvezőbb.
Menedzsment Fórum
Stadler: minden szempontból olcsóbb a FLIRT
Még mindig nem zárult le végérvényesen a MÁV motorvonat tendere, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) augusztus 26-án tart nyilvános tárgyalást az ügyben. A Stadler-Ganz Transelektro páros bizakodik: szerintük a bizottság legutóbbi döntésének indoklása a Bombardier-t teszi felelőssé az előállt patthelyzetért.