2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A General Motors (GM) szentgotthárdi gyárában sem örülnének a dolgozók az Opel és a Fiat újabb házasságának, hiszen az a 2000-től 2005-ig tartó időszakban is problémákat okozott - közölte az MTI érdeklődésére kedden Vadász József, a Járműgyártók Szakszervezetének helyi elnöke.

"Motorokat rendeltek meg tőlünk, de a megállapodásban szereplő mennyiségnek csak egy részét szállították el" - tette hozzá.

A szentgotthárdi Opel gyárban kedden kifüggesztették a GM európai üzemi tanácsának közleményét, amelyben az üzemi tanács határozottan ellenzi, hogy a Fiat átvegye az Opel/Vauxhall-t.

Az átvételnek szerintük végzetes hatása lenne, az európai szakszervezetek és üzemi tanácsok drámai mértékű létszámcsökkentésektől és üzembezárásoktól tartanak.

Az Opel és a Fiat egymásnak riválisai, ugyanazon a piacon, ugyanazt a vevőkört célozzák meg. Az európai autógyárakban túltermelés van, de ezek sorában a legnagyobb túltermelő éppen a Fiat. Az olasz cégnek az üzemi tanács és a szakszervezetek szerint nem a stratégiai partnerség a célja, hanem csupán a cégátvétel, és ez alapvető kockázatot jelent az európai munkahelyekre és üzemekre nézve.

A Fiat súlyosan eladósodott, tőkelikviditási problémákkal küzd. Az Opel átvételével a cég kölcsönhöz juthat az európai kormányoktól, s így javítani tudná anyagi helyzetét. Az üzlethez valójában csak minimális tőkével járulna hozzá, ezért a kockázatot az adófizetőknek kellene viselniük.

Az európai üzemi tanács és a szakszervezetek a közleményben határozottan felszólítják az összes európai kormányt, hogy alaposan vizsgálják ki a potenciális befektető érdekeit. A cél az OPEL/Vauxhall megmentése és nem a Fiat adófizetők pénzén történő megsegítése.

Vadász József elmondta: azon kívül, hogy megismertetik az európai üzemi tanács álláspontját a dolgozókkal, Szentgotthárdon egyelőre nem kívánnak egyéb lépéseket tenni. Szavai szerint a jelenlegi helyzetben nem lenne sok értelme és nem járna semmiféle eredménnyel egy figyelmeztető sztrájk megszervezése.

A szakszervezeti vezető szerint a szentgotthárdi üzem meglehetősen kiszolgáltatott helyzetben van, sorsa attól függ, hogy mi történik majd a General Motors európai üzemeivel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!