4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pálcikás jégkrémet érzelemből veszünk, ezért is próbálkoznak a gyártók az utóbbi években egyre speciálisabb ízek kínálatával. Az idei nyár egészségtudatos fogyasztóinak az aloe verás, a sportkedvelőknek pedig az energia italos ízesítésű jégkrém lehet a nagy sláger. Mfor.hu háttér.

Jeges nyalánkság (Illusztráció)

A meleg nyarak hozadéka, hogy egyre többet értékesítenek ásványvízből, gyümölcsléből és olyan szezonális termékekből, mint például a jégkrém.

A nyalnivalók értékben mért eladásai a 2006. április-2007. március közötti időszakban 25 százalékkal nőttek. "A pálcikás kategóriában a piacméret meghaladta kétmilliárd forintot, míg a teljes piac mérete 15 milliárd forint felett van"- tudtuk meg Farkas Mónikától, a Nielsen ügyfélszolgálati menedzserétől.

A szakma által - az érzelmi indíttatású vásárlások miatt - impulzus jégkrémként aposztrofált pálcikás szegmensben ez az összeg hatalmasnak számít, főként annak tükrében, hogy a darabonkénti átlagár még csökkent is: idén február-márciusban 116 forint volt - köszönhetően a saját márkás termékek egyre nagyobb térhódításának.

A kereskedelmi márkák növekvő piaci részesedésétől függetlenül a hazai piac nagy nevei évről évre előrukkolnak valami különleges ízzel mind a családi, mind a pálcikás kategóriában.

Túrósat vagy energiaitalosat?

Tavaly már kapható volt túrós ízesítésű jégkrém, idén pedig az Algida - hogy megfelelő ellenfeléül szolgáljon a Nestlé által gyártott idei slágernek, a Pöttyös jégkrémnek - XL-kiszerelésben is piacra dobta a TúróIce-t. Ettől a gyártótól megjelent egy új márka is: a "Krémkönnyű", amely első körben klasszikus csokoládé, vanília és eper ízekben várja a fogyasztókat. Az elnevezés csalóka, hiszen pusztán a könnyedebb, lágyabb állagra utal, s nem diétás termékről van szó. A Nestlé a Pöttyös mellett KitKat desszertjével próbál hódítani a jeges piacon.

A legspeciálisabb ízekkel mégsem a két legnagyobb szereplő, hanem a Gelato Italiano állt elő. A vendéglátó egységek számára különleges citrom- vagy kókuszkehelyben kínált jeges desszertek mellett fagylaltot és jégkrémet is gyártó vállalat aloe verás és energiaitalos jégkrémekkel lepte meg a hazai piacot.

"A tavalyi igényfelmérések során láttuk, hogy a Biturbo és Aloe Vera termékek nagyon jó fogadtatásban részesülnek, az Rb közepesben" - nyilatkozta lapunknak Sziszák György, a Gelato Italiano Kft. ügyvezető igazgatója. Az elsődleges célcsoportot azok a fiatalok alkotják, akik egyébként is fogyasztanak energiaitalokat vagy egészséges aloe vera termékeket.

Mivel mindkét kategória tábora dinamikusan növekszik, s szakemberek szerint még jelentős potenciál rejlik a piacban, így a vállalat piaci részesedési tervei nem elérhetetlenek. "A saját termékpalettán belül az említett három készítmény az impulz jégkrémek ötödét teszik ki, a tulajdonos pedig egy-három százalékos piaci részesedést vár el a következő három évben" - említette Sziszák György.

A családi kiszerelésű termékeknél a gyártók jóval inkább kiszolgálják a közízlést, mint a pálcikás esetében. A nagyobb tömeg kompromisszumra sarkallja a fogyasztót a vásárlásnál, azaz olyat kell választani, amit mindenki szeret. Ettől függetlenül a prémium kategóriában itt is előfordulnak speciálisabb ízek: az idei nyáron például már Mozartkugeln-ízzel is találkozhatunk.

A gyártók fantáziája mégis egyértelműen az "impulse szegmensben" szárnyalhat. Itt van szükség ugyanis a leggyorsabb frissítésre - egyrészt a célcsoport szélesítése miatt, másrészt annak érdekében, hogy ne kopjon meg a márka, s a következő féléves időszakban is fel tudja venni a versenyt a többi piaci szereplővel.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Jégkrémet is gyárt a Pöttyös További fejlesztésekre készül a Nestlé Magyarországon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!