Május 1-től az eddigi GKM-rendeletet a 3820/85 és 3821/85-ös számú európai uniós rendelkezés váltja. Ezek az előírások szigorúbbak, eddig ugyanis 4,5 óránként minimum 45 perces pihenőt kellett tartani, ám ezentúl az ellenőrzéseknél azt is vizsgálják, hogy egy-egy járművető naponta összesen kilenc órát vezethet, amit hetente legfeljebb kétszer léphet túl úgy, hogy maximum 10 órát ad ki a járművezetés. A kétheti összes vezetési óra, pedig nem lehet több 90 óránál, hat munkanapot számolva egy héten - számolt be a Napi Gazdaság.
A tachográfok és sebességkorlátozók beszerzését, karbantartását, a szabályozás szerinti, esetleges módosítását kizárólag az erre szakosodott cégek végezhetik, amelyekből országosan mintegy 350 működik.
Komoly változást jelent az is, hogy májustól Magyarországon is kötelező az EU-tagállamokban már eddig is használt sebességkorlátozó berendezések alkalmazása. Ez érinti azokat a járműveket is, amelyekbe eddig nem volt kötelező sebességkorlátozó berendezést beépíteni. Ezentúl a 3,5 tonna össztömeget meghaladó belföldön is közlekedő teherautók, valamint a - sofőrrel együtt - kilenc személyt szállító kisbuszok is csak sebességkorlátozó eszközzel közlekedhetnek - áll a Napi Gazdaság beszámolójában.
Kapcsolódó anyagok
Tachográfok és rendeletek
Szigorodnak a követelmények az EU-szabályozás jegyében
Szigorúbban ellenőrzik majd a hivatásos járművezetőket
Az uniós csatlakozással korábbi GKM rendeletnél szigorúbb szabályok vonatkoznak a teherautó- és buszvezetőkre annak kapcsán, hogy legfeljebb hány órát vezethetnek.