3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idény nyáron két jelentősebb márkaváltásra is sor került a hazai rekláméletben. Míg a Magyar Telekom Csoport kampánya a legnagyobb, addig a K&H a leggyorsabb jelzőt érdemelhetné ki szakmai berkekben. A váltás nehézségeiről faggatta az mfor.hu a két vállalatot, melyek a héten kezdődő Brandfestivalon is megosztják tapasztalataikat az érdeklődőkkel.

Logisztikán is múlik a márkaváltás

A gyors váltás főként logisztikai feladatot rótt a vállalatokra. A közreműködők, a döntéshozók, a termékfejlesztők koordinálása, a meglévő anyagok lecserélése, eljuttatása a megfelelő pontokra mind-mind nagyfokú szakértelmet és odafigyelést igényelt. Kiss László kiemelte a kreatív tervezésnél a magyar-német kulturális különbségekből adódó kihívások kezelését is.

[ajanlo=531][igazitas=right/]A bank esetében ilyesmivel nem kellett számolni, úgynevezett glokális márkaépítést hajtottak végre. A fő tulajdonos belga KBC Bank minden országban meghagyta a legerősebb márkanevet (hazánkban az Argosz és a K&H közül az utóbbit), mely egységes arculatot kapott. A pozicionálást a helyi társaságok kezébe adták, mivel azok ismerik leginkább a helyi célcsoportot. Ennek köszönhetően míg Magyarországon a "Dönts okosan!" a vállalat szlogenje, addig Belgiumban az "Önért vagyunk!" a nyerő.

Horváth Magyary Nóra kiemelte, nemcsak a márka pozicionálásában és a vele járó kommunikációs feladatok megoldásában kaptak szabad kezet, de a kampány finanszírozása is a hazai vállalatot terhelte. Erre vonatkozóan nincs egységes gyakorlat, a kultúra vagy a profitkontroll egyaránt befolyásolhatja, ki fizeti a számlát. A Magyar Telekom-csoport esetében a névváltáshoz kapcsolódó közvetlen költségeket a Deutsche Telekom viselte. A DT-csoporttól kapott költségtérítést nettó alapon számolták el, így az a Magyar Telekom bevételére sem gyakorolt hatást.

A márkaváltás ígéretét a munkatársak tudják valóra váltani

A megújulás belülről kell, hogy induljon, s ennek jelentőségét nem hagyta figyelmen kívül egyik szolgáltató sem. "A kollégák tájékozottsága és elkötelezettsége nélkül lehetetlen sikerre vinni a nagy horderejű lépéseket" - fogalmazott Kiss László.

A január 20-i igazgatósági döntésig titokban zajlottak az előkészületek, azt követően azonban éltek a belső kommunikációs csatornák lehetőségeivel. A tájékoztatás mellett az új márkák megkedveltetésére és a kulcsterületek képzésére koncentráltak. A vállalat belső újságjában cikksorozat indult a váltás praktikus részleteiről, tréningeket, tájékoztató eseményeket tartottak a dolgozóknak, de intranetes kvíz is indult.

Hasonló kommunikációs kampányra került sor a K&H-nál is, ahol 4000 alkalmazottat kellett meggyőzni a váltás előnyeiről. "Attitűdváltásra volt szükség, a munkatársaknak meg kellett tanulniuk kedvelni és tovább adni az új arculatot. Mára mindenki megértette, s a dolgozók mintegy 80 százaléka meg is szerette az új K&H-t" - mondta a kommunikációs igazgató.

Egy márkaváltás embert próbáló feladat, amely során mindig kevés az idő és sok a tennivaló. Közvetlen munkatársainkkal is meg kell értetni, miért van szükség megújulásra. Amennyiben ez sikerül, akkor nyert ügye van a cégnek.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!