3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A főpolgármester szerint 2012 végére a 2-es metró vonalán Alstom-szerelvények futnak majd; Tarlós István erről hétfői sajtótájékoztatóján beszélt, miután a Nemzeti Közlekedési Hatóság múlt pénteken megadta a magyar jogszabályok alóli mentességet az Alstom-szerelvények fékrendszerére és a vezetőfülke magasságára.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) azt mondta, hogy ezzel egy teljesen kilátástalannak vélt helyzetet oldottak meg. Véleménye szerint a derogáció megadásával semmi akadálya nincs annak, hogy a francia gyártó megkapja a végleges típusengedélyt is. Hangsúlyozta, hogy a 2010 őszi állapotokhoz képest "főnixszerű" mutatványt vittek véghez az Alstommal együtt: módosították, majd újra életbe léptették a szerződést, és kiiktatták belőle azokat a pontokat, amelyek jogi szempontból elfogadhatatlanok voltak.

Kérdésre válaszolva közölte, az Alstom azt ígérte, hogy a műszaki lehetőségekhez képest a legkorábban elkezdi leszállítani a szerelvényeket.

Az Alstom Transport a derogáció megadására hétfői közleményében úgy reagált: kedvezőnek ítélik az NKH döntését, és folytatják a típusengedélyeztetési eljárást az aláírt megállapodásban rögzített ütemezésnek megfelelően, a BKV és az NKH szakembereivel együttműködve.

Az Alstom augusztus 17-én juttatta el két kérelmét (típusengedély és derogációs kérelem a fékrendszerrel kapcsolatban) az NKH-hoz, miután megállapodott a fővárossal a régi szerződés módosításokkal elfogadott újbóli érvénybe léptetéséről. Ennek értelmében az Alstomnak a szerződés újbóli életbelépésétől (augusztus 15.) számított 300 napon belül meg kell szereznie a végleges típusengedélyt a 2-es metróvonal szerelvényeire, és 330 napon belül le kell szállítania az első szerelvényt Budapestre.

A gyártó augusztus közepén jelezte, hogy módosítottak a korábban kifogásolt fékrendszeren. Bizonyos részei viszont továbbra is eltérnek a magyar szabályoktól, az Alstom ezért nyújtotta be derogációs kérelmét.

Az Alstom és a BKV 2006-ban kötött szerződést a 2-es és 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények gyártására. Ezt tavaly októberben nem teljesítés miatt felbontották, majd miután Tarlós István főpolgármester és Patrick Kron, az Alstom-csoport elnök-vezérigazgatója megállapodott a módosításáról, idén augusztus 15-én hatályba lépett a megváltoztatott szerződés.

A kontraktust a BKV azért mondta fel tavaly október 20-án, mert az Alstom nem tudta határidőre megszerezni a 2-es vonalra szánt szerelvények végleges típusengedélyét, többek között azért, mert a NKH nem látta bizonyítottnak, hogy a francia gyártó fékrendszere azonos biztonsági szintet képvisel, mintha azt a magyar előírások szerint építették volna.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!