Tavaly a lapos képernyőjű készülékekből világszerte 22,55 millió talált gazdára, 2010-re az eladások meghaladhatják a 96 milliót. A kereslet növekedése Kínában évente majdnem 60 százalékos lehet, Észak-Amerikában 33 százalékos, Nyugat-Európában 28,5 százalék körül várható, Japánban 17,7 százalékos lehet.
Japánban viszont a katódsugaras képernyőjű tévék iránt a kereslet akár 29 százalékkal is visszaeshet, miközben Latin-Amerikában és Közép- és Kelet-Európában a kereslet várhatóan nem csökken, míg világszerte átlagosan évi 5,6 százalékkal apad majd.
A gyártók óriási iramban költenek beruházásokra, de az elemzők egyelőre nem mernek túltermelést valószínűsíteni a lapos képernyőkből, miután a korábbi hasonló jóslatok nem váltak be. Mindenesetre úgy vélik, túlzott kapacitások keletkezhetnek, és a várhatóan erős árversenyben a profitráták összeszűkülnek, sőt, ez egyes kisebb gyártókat, esetleg például a Hitachit, ki is szoríthatja a piacról.
A Matsushita Electric Industrial Corp. 2009-ig megkétszerezi a plazmatévé-gyártó kapacitását, a társaság 1,57 milliárd dollárnak megfelelő összeget szán a világ legnagyobb ilyen gyárának létrehozására. Az új üzemet folyamatosan fogják fejleszteni a következő években, így csak 2008-ra éri el a maximális szintjét a termelés, amikor évi 6 millió darab egység előállítása várható. A Matsushita jelenleg a piacvezető, a vállalat 30 százalék feletti piaci részesedéssel bír.
Az LCD-tévék piacán 19 százalékkal első helyezett Sharp Corp. 200 milliárd jent költ ugyancsak kapacitásai bővítésére. Hasonló nagyra törő tervekkel bírnak a dél-koreai gyártók, az LG és a Samsung is, előbbi Lengyelországban épít új üzemet.